Avatar billede vlamik Nybegynder
01. november 2000 - 19:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TreeView

Jeg har et mindre (eller større??) problem, jeg kan nemlig ikke finde ud af hvordan jeg skal få en \"sti\" fra en TreeView. Lad os nu sige at jeg laver TreeView som en \"mappeviser\", så man kan oprette filer og mapper. I mapperne kan man oprette en filer.
Jeg laver en mappe som hedder Test inde i TreeView. I Test laver jeg en mappe der hedder Test2. I Test2 laver jeg en fil der hedder Fil1. Så ville jeg gerne have at når man klikkede på Fil1, skulle der stå, i en label eller sådan noget, \"Test/Test2/\".
Bare spørg igen hvis I ikke forstår dette lidt uklare spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

Mikkel
Avatar billede duck Nybegynder
02. november 2000 - 09:17 #1
Hej Mikkel

Metoden kommer meget an på hvilken TreeView kontrol du anvender.
De fleste treeview-kontroller har en Parent-property på de enkelte noder, således man bevæge sig baglæns og dermed opsnappe din \"path\".
Andre treeview kontroller har endda en metode/property, som returnerer en \"path\" til den valgte node.

HopeItHelps..
/duck
Avatar billede borrisholt Novice
02. november 2000 - 09:28 #2
Lad os lige starte helt fra bunden af :

Hvilken Compiler, og hvilken kontrol ?

Jens B
Avatar billede vlamik Nybegynder
02. november 2000 - 19:44 #3
Jeg bruger Borland C++ Builder 3. En TTreeView-komponent.
Avatar billede vlamik Nybegynder
05. november 2000 - 16:00 #4
Der er vist ingen som kan svare på dette spørgsmål, og ducks svar kan jeg ikke bruge til noget for jeg skal bruge noget kode, så jeg lukker det. I kan svare på det i Delphi sektionen, for der spørger en af mine venner om det samme.
Jeg lukker spørgsmålet.

Hejsa.