Avatar billede kelmek Nybegynder
07. februar 2003 - 12:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NetBios - username resolution

Hejsa!

Jeg har et NT domæne, med en NT4 server (sp6) som PDC.

Jeg tester i øjeblikket et webmonitoring tool, som bruger NetBios, til at resolve username og computernavn på de maskiner der nu er på nettet.

Mit problem er så at jeg har nogle maskiner hist og her, som ikke returnerer et username - de returnerer enten "unknown", eller et username der er det samme som maskinnavn.

Jeg har været rundt og kigge, og umiddelbart kan jeg ikke se forskel på de maskiner der virker, og dem der ikke gør.

Min platform er NT4 workstation og win2k pro - det er på begge platforme at der er nogle maskiner der ikke virker...

Hvad kan det være? Nogle bud? Nogle kloge hoveder derude?

Mvh

        Jakob
Avatar billede somaliomar Praktikant
07. februar 2003 - 12:58 #1
Interessant. "Lytter" med ...
Avatar billede gejlards Nybegynder
07. februar 2003 - 13:47 #2
Bare sådan en alternativ måde at se det på er at se på DefaultUserName i registreringsdatabasen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon og hedder som sagt DefaultUserName.

Jeg ved det er en hel anderledes måde at gøre det på, men det virker ;)

Endnu en anden måde.....
Hent programmet http://www.sysinternals.com/files/PsLoggedOn.zip og skriv så følgenden. Psloggedon -l \\computernavn

Jeg har testet begge metoder. De virker. Den sidste er langt den letteste at komme igang med.
Avatar billede kelmek Nybegynder
07. februar 2003 - 13:58 #3
Jep, det virker - men det duer jo bare ikke i den her sammenhæng, eftersom det er et færdigt system jeg har, som bruger netbios - derfor er jeg jo nødt til at finde ud af hvorfor mine klienter ikke svarer rigtigt på Netbios forespørgsler
Avatar billede gejlards Nybegynder
07. februar 2003 - 14:17 #4
ohhh shit. Snak med Bill. Han har lavet det lort. Typisk
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 16:16 #5
Tror at det er et kompalitetsproblem (staveplade til mig). Det med Win2k og NT4 kan give lidt sjov, da Nt4 - naturligvis - ikke har de samme faciliteter som Win2k.
Avatar billede gejlards Nybegynder
08. februar 2003 - 16:59 #6
Jeg ville tage fat i producenten af det program du skal teste. Det må de sku' løse for dig. Skod produkt :-)
Avatar billede kelmek Nybegynder
09. februar 2003 - 10:06 #7
Det er jo ikke programmet det er noget i vejen med - når det virker fint til størstedelen af mine arbejdsstationer, der er bare lige de sidste der returnerer noget lort - de gør de jo også når man kører en nbtstat
Avatar billede kelmek Nybegynder
27. februar 2003 - 15:01 #8
Jeg lukker spørgsmålet - har aldrig fundet en løsning