Avatar billede nilfri Nybegynder
07. februar 2003 - 09:19 Der er 15 kommentarer og
6 løsninger

nielsen-friis.dk - nu med kulører

Efter at have søgt design og logo lavt og højt - bla. her på eksperten, er jeg havnet med version 2 via en web-template.

Det er ikke perfekt, opfylder ikke alle mine krav; men det er i luften.

Designet - ikke funktionaliteten (den skal jeg jo selv lave :o) - er ved at være på plads.

Kommentarer udbedes og belønnes efter konstruktivitet.

Hvis der er forslag udover selve designet, belønnes gode input også dér.

Point kan forhøjes.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 09:21 #1
www.nielsen-friis.dk  - lige for at lave et klikbart link
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 09:26 #2
(1) En flot og spændende side /opsætning

(2) Synes det er en skam at boksene med indhold, kontakt og hjælp er i den røde farve, den er meget skarp i forhold til den anden farve, og råber virkelig om opmærksomhed. Synes du skal lave dem i en lidt mindre "råbende" farve, der passer lidt bedre til den anden baggrundsfarve

(3) Eller synes jeg at siden er meget enkel og flot

(4) Du skulle måske overveje at lave en striplet streg eller anden form for afgrænsning over i højreside.

(5) Farverne du bruger spiller rigtig godt sammen
Avatar billede cdc Novice
07. februar 2003 - 09:28 #3
Designet er flot, enkelt og harmonisk, og kan godt lide dit valg af kontrastfarve.
Vedr. din menu ville jeg nok lave en menu som lavede en hover i orange i baggrunden i stedet for en understregning, den i toppen.
Den menu til højre ville jeg lave med en hvid hover i stedet for den orange da den bliver for fesen til den bg.

/cdc
Avatar billede initializing Nybegynder
07. februar 2003 - 09:31 #4
1. Siden er stilfuld. Dog falder den ikke ind i min smag med de grønne farver.

2. På logoet hvor der står "udnyt IT-investøringerne bedre" kan man knapt se den tekst i 1600x1200 og folk med højere opløsning kan nok heller ikke.
Avatar billede initializing Nybegynder
07. februar 2003 - 09:31 #5
/cdc: Jeg sad også og tænke på det med hover menuen.. :)
Avatar billede cdc Novice
07. februar 2003 - 09:36 #6
initializing--> så må du købe en mindre skærm :o)
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. februar 2003 - 09:38 #7
GO-knappen minder lidt rigeligt om den på http://www.haburi.com/
Gør den ikke?
Avatar billede cdc Novice
07. februar 2003 - 09:39 #8
den go knap har jeg set 100 andre steder også, så hvem har opfundet den dybe tallereken her... :o)
Avatar billede nilfri Nybegynder
07. februar 2003 - 09:43 #9
Dejligt med så mange gode kommentarer på så kort tid!

For en god ordens skyld vil jeg gentage, at det er en købt web-template. Det er klart den bedste, jeg kunne finde til mine ønsker - uanset pris (rørende - under 300 kr). Credits (og debits) mht farvevalg - og Haburistyle GOs - er derfor designernes.

Senere får jeg forhåbenligt sat mine bornholmerfærgefingerprints på siten - bla. med jeres glimrende kommentarer.

Jeg har spørgsmål til jeres svar, men venter lidt. Dialogen er jo lidt selvkørende - herligt ;-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 09:50 #10
En ting jeg savner lidt, er en slags intro. Der står "udnyt itinvesteringerne bedre", og det er egentlig også det eneste der fortælle noget om siden indhold. Synes du skal lave en lille intro/velkomst tekst lige neden under "velkommen", hvor du skriver hvad man kan finde på siden etc
Avatar billede _michael_ Nybegynder
07. februar 2003 - 10:03 #11
nilfri> Lige nysgerrig. Hvor har du købt det den web-template henne. Var ikke engang klar over, at man kunne det.

/michael
Avatar billede dwal Nybegynder
07. februar 2003 - 10:06 #12
Farverne er fantastisk gode og passer meget godt sammen. Dit logo er simpelt og stilfuldt, lige som det ska' være, og opsætningen gør den meget overskuelig og brugervenlig..
Eneste er at måske baggrunds farven burde være en tand mere som menu farven, bare en del lysere.
All in all a damn fine job :)
Avatar billede nilfri Nybegynder
07. februar 2003 - 10:10 #13
>>> Michael
Søg lidt her på eksperten, for jeg startede på sin vis med at spørge om det samme: købe templates hvor?

Jeg har købt hos elated.com - kan anbefales også for deres kundeservice. Simon og Matt er bare vakse!

liquid2d.com var den anden site, som jeg favoriserede. Måske lidt højere kvalitet med det grafiske, men der var ikke liiige den til mig.

Og så der er mange andre, men ikke mange med kvalitet efter min mening.

Synd at der vist ikke er noget tilsvarende initiativ i Danmark! Det er jo ikke dygtige designere/flotte sites, der mangler...
Avatar billede ladyhawke Novice
07. februar 2003 - 10:34 #14
Det ser virkelig godt ud!

Den eneste "anke" umiddelbart er at der står "go" på de røde "gå veder knapper" og det er lidt synd når resten er på dansk. Jeg ved ikke lige hvad der skulle stå i stedet...

Nå ja, og så måske at menupunkterne "Indhold    Kontakt    Hjælp" er meget i øjenfaldende og fordi farven er højrød, har jeg en tendens til at opfatte det som en fejl/advarsel og det er vel ikke helt meningen... (dæmp dem lidt til en nuance som passer til resten)

Farver og stil passer ellers godt sammen... Indholdet kan jeg ikke rigtigt vurdere endnu...
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. februar 2003 - 12:51 #15
tror det findes i danmark :)  Har set det et par gange her på eksperten, hvor nogle ville starte sådan et site op. Om det er startet op ved jeg så ikke.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 12:53 #16
Det er jo lidt ligesom cwd.dk ?
Avatar billede justdoit Nybegynder
07. februar 2003 - 13:50 #17
Det er et rigtig flot site, og jeg kan godt lide at du har lavet det enkelt - forstå mig ret! ;o)!

Det eneste som jeg lige kunne tænke mig er en "bund" på sitet - her kunne du evt. bruge de farver du har brugt i toppen, hvor du laver en ca. 5 mm høj!

Ellers keep up the good work!

/Justdoit
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 14:17 #18
justdoit >> Helt enig. Ikke særlig normalt at man snakker mm i forbindelse med websites :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
07. februar 2003 - 14:19 #19
Synes måske også at du skal lave 10-15 px mellemrum i toppen, så siden ikke virker som om den er presset helt op i toppen
Avatar billede 8 Nybegynder
08. februar 2003 - 22:55 #20
Du kunne lav ind ''intern'' scroll funktion der matcthede dit design, dvs. en der lå inde i det smalle område du benytter.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. februar 2003 - 22:40 #21
takker for point