Avatar billede alexbp Nybegynder
07. februar 2003 - 00:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Post-kasse alarm (trådløs) ?

Jeg er på jagt efter en post-kasse alarm, således at man kan få et lille akustisk / visuelt signal inde i huset, når der kommet noget post i post-kassen.

Ved nogen om der findes noget lignende, gerne som bygge-sæt og skal være trådløs sender/modtager ?

Ja, jeg ved godt det lyder lidt langt ude, men mine bedste-forældre er blevet ældre, og vil gerne undgå at løbe forgæves 4-6 gange hver dag, for at se efter om avisen nu endelig er kommet - (det er altså et af deres vigtigste jo deres højde-punkter på alm. hverdag)

Smid gerne et seriøst link, lidt info eller lign. "efter" mig her ..
Avatar billede scb Praktikant
07. februar 2003 - 07:50 #1
En af de billige trådløse ringklokker fra Harald Nyborg, Bilka el.lign til ca. 100 -150 kr.
Det du så selv skal finde på er at erstatte trykket med en micro switch der aktiveres når posten puttes i.
-SCB
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. februar 2003 - 10:17 #2
det er bare lige til at nabolagets unger finder ud af, hvad der er med den postkasse, så bliver den nok tippet flere gange om dagen ;o)
Avatar billede jclarsen Nybegynder
23. februar 2003 - 09:47 #3
Jeg arbejdet i øjeblikket på at udvikle en sådanne applikation. Jeg tænkte på om det var noget du ville være intereseret i at købe, for et beskedent beløb naturligvis, når det er færdig
Avatar billede alexbp Nybegynder
23. februar 2003 - 22:53 #4
Løsning er udført via alm. simpel flip-switch (negeret), monteret på indersiden, og koblet på brev-sprækken. Denne er så loddet på en lidt modificeret std. 100-m trådløs ring-klokke fra Bilka. - Budget: ca 230,- Kr.

-> "jclarsen" - Hvad er det for noget software ?? - Har du en Web-site ?
Avatar billede Alipio Nybegynder
29. juni 2011 - 12:01 #5
Er du blevet færdig med din postkassealerm,så lad mig det venligst vide!!!
alipio44@gmail.com