Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 16:22 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

IMB Gået hele død behøver lidt hjælp(Harddisk)

Ja så kom dagen hvor min BACKUP disk ikke virker mere,
det er mega træls da jeg har noget på den som jeg helst
ikke vil slette.
Når pc'en start op plejer den at skrive IMB 40GB noget i den duer men det gør den ikke mere,den skriver bare en hel
masse ord som den ikke plejer at gøre mærkligt ikke??
Pc'en kan kun start op når den ikke er sat til.
BIOS kan godt se den men ikke som IBM.
Kan jeg rede min disk eller skal den have en tur med HAMMER.Jeg håber der er nogen som gider hjælpe mig.
På ForHånd tak.
Køre winXP Pro DK
KICK

PS Unskyld stavefejl men er lidt ordblind
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 16:30 #1
Mærkeligt, det lyder som om det er elektronikken der er noget galt med--det plejer at være mekanikkenpå IBM. Du kunne hente Drive Fitness Test hos IBM for at tjekke disken: http://www.hgst.com/
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:31 #2
Har selv lige haft samme problem med en IBM-HDD, den sagde underligt og min pc kunne kun se en masse underlige tal og bogstaver.... alle data var gået tabt grundet en fysisk fejl.... ØV ØV ØV -over 300 timers tegnearbejde var gået tabt.....der er noget om at rigtige mænd ikke tager backup - de græder i stedet for....
Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 16:34 #3
Ok skal jeg bare boot op på den disk eller hva?
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 16:37 #4
Ja, og få tjekket disken (IBM'en)
Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 16:37 #5
Slasspost:)Kender godt de der lyde men gik ikke ud fra at den vil cash
helt for mig har larmet en hele del den sidste tid.
Damm skulle nok have taget backup men som du selv siger rigtig mænd tager ved
lære af ikke at tage backup.HE HE
Avatar billede slasspost Nybegynder
06. februar 2003 - 16:45 #6
efter at have skiftet hdd, skildte jeg den gamle ad, det viste sig at være hovedet der skrabte på selve pladen....der var dybe spor hvor den havde kørt.... det kostede ca kr. 10000.- at få dataene rekonstrueret....!
Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 17:15 #7
Okay ja det vil jeg nu ikke betale.
Nå men efter jeg har kørt den test i programmet har fået den her fejl
som programmet skriver.
Disposition Code : 0x70
Hvis nu jeg laver navnt om til det sen nu hedder tror så den vil
virke eller skal jeg lad være med det programmet spørger også
efter et serial nr som jeg skal tast ind hvor finder jeg det på min disk??
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 17:21 #8
Nej, jeg er bange for at den er død uanset hvad du giver den for et navn.
Serienummeret står vel på disken?
Ellers så oplyser Drive Fitness Test da om serienummeret.
Mener du kan få den byttet, hvis den er mindre end 3 år gammel
Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 17:25 #9
Den er fra 2001 men hvem skal jeg ringe/skrive til så jeg kan få en ny??
Har købt den i bilka engang men er bange for at jeg ikke har min
kvitering på den mere
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 17:28 #10
Nu har IBM jo lavet om på deres support (efter fusion med Hitachi, men før i tiden kunne man få et RMA nummer samt en adresse til returnering af disken på www.ibm.dk . Prøv at kigge lidt der eller ring til IBM.
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. februar 2003 - 17:30 #11
Jeg havde samme problem med en ibm deskstar, 30 gb, den begyndte at sige underlige lyde, og ville ikke starte op.
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. februar 2003 - 17:32 #12
Sendte den så til ibm i holland, jeg fik så en ny derefter, på garentien, men så to måneder efter gjorde den nøjagtig det samme. Tilbage til holland. Jeg har så heldigvis ikke haft data derpå som var vigtig. Det var mest spil.
Avatar billede kick Nybegynder
06. februar 2003 - 18:45 #13
Jeg har stadigvæk ikke fået den til at virke.
Tro problemet ligger i min harddisk skuffe muligvis er den defekt.
Får først mulighed for at se om den er den der driller mig imorgen.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
06. februar 2003 - 20:33 #14
Velkommen i IBM DEATHSTAR klubben

Jeg har en 45 gb der er lige ved at give op... så tilbage med den :/
Avatar billede widriksen Nybegynder
11. februar 2003 - 23:44 #15
Kick: Hvad er serie nummeret på din disk? jeg sidder ved en af de mange distributøre der rent faktisk handler med IBM & Bilka. Det KUNNE tænkes at det var "vores" disk. MHT. data på disken....Pas på med bare kritikløst at køre drive fitness testen fra IBM, da den i sin test skriver og læser til disk, og du kan risikere at den overskriver data.
Hvis ikke der er mekanisk støj, en klikkende lyd, så er det formentlig elektroniken der er i udu, og så KAN man ved lidt snille, skifte printpladen og håbe at det liver op på den så BIOS igen kan se disken. Data skal så med software reddes fra disken.
Avatar billede kick Nybegynder
12. februar 2003 - 16:33 #16
Jeg har løst mit problem med min disk.Jeg fik aldig fortalt jeg det.sorry.
Det var mit IDE kabel og min harddisk skuffe som var defekt.
Lave et svar og jeg deler point ud til dem som vil have point.
Som Tak for hjælpen.

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
17. februar 2003 - 20:33 #17
svar