Avatar billede davidchristensen Praktikant
06. februar 2003 - 11:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XML-logik?

Hey..

Jeg har oprettet et xml-dokument med link til et .xsl-stylesheet. Nu vil jeg gerne vedhæfte et andet stylesheet til at trække data ud fra det samme xml-dokument men formatere det på en anden måde. Hvordan sætter jeg flere .xsl-filer sammen med kun eet xml-dokument? -og hvordan linker jeg så til deher .xsl-filer og ser transformationen, fordi det er kun ved at åbne xml-dokumentet jeg aktivere xsl-filen og ikke omvendt..?

Håber nogen forstår nogenlunde hvad det er for en logik i xml jeg spør' til.. :)

David
-
Avatar billede atoft Nybegynder
06. februar 2003 - 12:02 #1
Jeg går ud fra det er visning i en browser. I givet fald kan det ikke lade sige gøre.

Du bliver nødt til at programmere dig ud af dig.
Avatar billede janegil Nybegynder
06. februar 2003 - 12:04 #2
Det er visst problemet med dagens status, ja. XMLdokumenentet kan velge seg ett stilark. Stilarket kan ikke velge seg noe XML-dokument å hente data fra.

Hvis ikke du går inn på DOM-programmering, som i så fall sikkert ender med å bli IE-spesifikk.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 14:03 #3
1. XSLT har funktionen "document()" der kan hente fra et andet dokument, f.eks:

<xsl:template name="persons">
  <xsl:value-of select="document(@href)/persons/person[@id=4]" />
</xsl:template>

2. Det er muligt at lave "include" eller "import" af andre XSLT stylesheets:

<xsl:include href="common-templates.xsl" />
<xsl:import href="overrides.xsl" />

/CS
Avatar billede davidchristensen Praktikant
06. februar 2003 - 15:59 #4
Detder skal jeg lige prøve greystate.. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 16:39 #5
Ja - det er dog aldrig lykkedes mig at benytte andet end en relativ URL med MSXML - forresten var "document()" ikke dokumenteret i MSXML3's SDK - men den virker også her.

/CS
Avatar billede davidchristensen Praktikant
10. februar 2003 - 17:13 #6
greystate hvordan ville du referere til et andet .xsl-stylesheet og bruge templates derfra..? Det vil ik rigtigt her..
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2003 - 14:38 #7
Okay - jeg har sat en lille demo op:

http://www.greystate.dk/resources/xsl-demo/index.xml

(index.xml er identisk med data.xml - bare uden en "xml-stylesheet" Processing Instruction)

/CS
Avatar billede davidchristensen Praktikant
20. februar 2003 - 16:54 #8
tak du. det er super :)