Avatar billede bigtrouble Nybegynder
06. februar 2003 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved brug af ID feltet

Jeg prøvede at lave en ændring vedr. udtræk fra min DB.

sql="select * from brugtedele where ID='"&request("retter")&"'"
set record=conn.execute(sql)

Det kan jeg ikke ??

Hvis jeg bruger et hvilket som helst andet felt virker det, feks:

sql="select * from brugtedele where model='"&request("retter")&"'"
set record=conn.execute(sql)

Jeg SKAL hente ID da det er det eneste unikke i min DB, hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2003 - 09:22 #1
sql="select * from brugtedele where ID= "&request("retter")&""
set record=conn.execute(sql)
Avatar billede medions Nybegynder
06. februar 2003 - 09:23 #2
sql="select * from brugtedele where [ID] = " & request("retter")
set record=conn.execute(sql)

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
06. februar 2003 - 09:49 #3
Tak for hjælpen, begge svar virker, men keysersoze kom først, så point går til ham.

Håber det er ok :)

NB: hvad gjorde jeg forkert ? hvilken funktion havde de 2 ' ?
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2003 - 10:04 #4
'' skal du ikke bruge ved fx autonummererings og tal men ved tekst og notat felter
Avatar billede medions Nybegynder
06. februar 2003 - 10:13 #5
keyseroze> Vil du ik' lige sende dit ICQ nr. til rune@medions.dk ?

//>Rune