Avatar billede hypermind Nybegynder
01. november 2000 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NoLeech script virker ikke

Hej - Er der et klogt hovede der kan se hvor det går galt i nedenstående script?

siden bliver kaldt med kommandoen:
<a href=\"noleech.php?sti=game?filename=testfil.zip\">Download testfil</a>

<?php

$go = 0;  // assume failure
$redirectpage = \"nejnejogatternej.php\";  //where to go if the query is valid
$validreferer = \"http://www.homepage.dk/test/download.htm\";  // allowed calling pages
$path = \"/home/hypermind/test/$sti\";

// check for valid refererring address.
if (getenv(\"HTTP_REFERER\") == $validreferer)
    { $go=1;}

explode($path,$filename);

// if ($path == \"\" || $filename == \"\") {$go = 0;}

if ($go == 1)
{

    // no need to go anywhere after this, since the file downloads straight from the link.
    header(\"Content-Disposition: atachment; filename=$filename\");
    header(\"Content-Type: application/octet-stream\");
    header(\"Content-Length: \".filesize(\"$path/$filename\"));
    header(\"Pragma: no-cache\");
    header(\"Expires: 0\");
    $fp=fopen(\"$path/$filename\",\"r\");
    print fread($fp,filesize(\"$path/$filename\"));
    fclose($fp);
    exit();
}

// use a header redirect. You CANNOT add any HTML before this.

if ($go == 0)
{
    header(\"Location: $redirectpage\");
}
?>
Avatar billede hypermind Nybegynder
01. november 2000 - 13:35 #1
<?php

Hov - Eksperten omdanner
$validreferer = \"http://www.homepage.dk/test/download.htm\";  sådan at der står 2 stk. \';\' (2 stk. semikollon)
Avatar billede Lasse Novice
01. november 2000 - 14:07 #2
du mangler et t i attachment i headeren
Avatar billede redhead Nybegynder
01. november 2000 - 14:09 #3
Du skal ikke kalde filen med <a href=\"noleech.php?sti=game?filename=testfil.zip\">Download testfil</a>

men med <a href=\"noleech.php?sti=game&filename=testfil.zip\">Download testfil</a>

Læg mærke til at jeg har udskfitet ? med &
Avatar billede redhead Nybegynder
01. november 2000 - 14:11 #4
Hvad med at lave en else?
Avatar billede Lasse Novice
01. november 2000 - 14:14 #5
hvad med at bytte om p åde to if-blokke også skriv exit efter (if go==0). Derved kan du skippe den ene if sætning helt. ikke noget med else og alt det der :-)
Avatar billede hypermind Nybegynder
01. november 2000 - 15:06 #6
Takker for alle de gode råd :-)