Avatar billede blackie Nybegynder
05. februar 2003 - 20:25 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Reset Cisco 677 Glemt Password

Spørgsmålet siger sig selv. Kan ikke komme ind på routeren idet passwordet er gået i glemmebogen, hvad går man? Og hvordan gør man?
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. februar 2003 - 20:47 #1
Jeg gætter på du har cybercity eller tiscali, du kan nok ringe til dem og høre hvad dit pass er. Du skal evt. have dit brugernavn.

Du kan nemlig kun logge ind via telnet/hypertaninal
Avatar billede roo104 Nybegynder
05. februar 2003 - 20:48 #2
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. februar 2003 - 21:50 #3
http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_6xx.html
her er hvordan du gør.
læg mærke til at du _skal_ have mgmt. kabelet.
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
05. februar 2003 - 21:52 #4
Hejsa,

Det kan jeg helt sikkert hjælpe dig med, men det kræver lidt af dig selv. Jeg kan desværre ikke give dig hele proceduren, da den er fortrolig, men jeg kan alligevel hjælpe dig.

Du skal følge proceduren herunder, og så paste resultatet af den sidste kommando (db fef80030 100) - hvis du er ked af at gøre det offentligt kan du e-maile det på mlpn@hotmail.com - når du har gjort det, så skal jeg snarest returnere passwordet. Hvis det ikke må være offentligt, så skal du angive en retur e-mail adresse som jeg kan maile det på...

To recover your password, follow the steps below:

Set up console access.

If you do not have a management cable, you can make one. See Making a Management Cable for the Cisco 600 Series CPE.

Using the serial cable supplied with the modem, connect a COM port on your PC to the management port on the modem.

Configure your Terminal Access Program (such as HyperTerminal in Windows) with the following settings:

COM port = port into which you plugged the cable

Baud rate: 38400 bps – recommended (standard 9600 bps possible)

Data bits: 8

Parity: None

Stop bits: 1

Flow control: None

Press Enter until you see the prompt;

for example, cbos>, modem1> or usa>
When you see the prompt, the PC and Cisco CPE are communicating.

Enter RMON mode. Turn off the Cisco CPE, then on again by disconnecting and reconnecting the AC power plug on the back of Cisco CPE. Immediately after reconnecting the power plug, press and hold down the Ctrl-C keys on the keyboard until you see the following:

Hello!

Ron960 User Interface: Build  112 (May  9 2000 15:18:15)
NetSpeed HomeRunner(TM); i960 JX; JA step number 03
Copyright 1997 NetSpeed Corporation
Copyright 1998, 1999 Cisco Systems
=>

When you see the => prompt, you are in RMON mode and can release the Ctrl-C keys.

To view the configuration file, execute the db fef80030 100 command.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. februar 2003 - 21:57 #5
mfpoulsen: det er samme måde som i mit link.
Hvorfor kan han ikke selv finde passwordet? det står meget fint beskrevet.
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
05. februar 2003 - 23:04 #6
---> oz2kas
Fuldstændig rigtigt... Jeg så ikke dit indlæg, da jeg åbenbart var ved at komponere mit da dit blev lagt ind... Jeg fandt mit på et område der kræver login - du fandt dit på de offentlige sider... Jeg er bundet af nogle regler fra Cisco, hvilket kræver at jeg ikke offentliggør visse informationer fra de websider jeg accesser derinde - men de regler gælder ikke de offentlige dokumenter.

Med andre ord var jeg ikke klar over at denne side også var tilgængeligt offentligt, og valgte derfor at beskytte en del af informationerne som jeg under mine regler ikke må videregive...

----> BLACKIE
Se blot bort fra mine indlæg, og vælg oz2kas' link - den giver dig hele proceduren...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
06. februar 2003 - 00:33 #7
mfpoulsen >> det er helt ok. det var skam ikke for at træde nogen over tæerne.
Jeg kan godt se logikken når du er bundet af cisco. Havde ikke lige set den på den måde.

Kan du have en fortsat god aften/nat.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. februar 2003 - 18:55 #8
kommet videre?
Avatar billede blackie Nybegynder
08. februar 2003 - 19:31 #9
Jeg har prøvet utallige af gange at lave en reset, med en fil: http://support.tiscali.dk/adsl/opsaetningrouter/installationcisco677/avanceretopsaetning.php
Hvis du har lavet forkerte indstillinger i routeren eller af anden grund ønsker at nulstille den, kan det gøres ved hjælp af Tiscalis program, reconfig.exe.
Det fungere bare ikke. Den beder stadig om password...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. februar 2003 - 02:17 #10
jeg kan ikke forklare hvad der sker når du bruger den fil, jeg har ikke selv tiscali.

har altid selv brugt følgende fremgangsmåde: http://howtos.bahh.dk/generel_nulstilling_af_cisco_677.txt som jeg selv meget amatøragtigt har omskrevet fra: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/generel_nulstilling/
Avatar billede blackie Nybegynder
09. februar 2003 - 09:27 #11
Fremgangsmåde:
1. Log ind på routeren.
2. skriv passwd.
3. skriv "ena".
4. skriv passwd.
5. skriv "set nvram erase"
6. skriv "write"
7. skriv "reboot"
Hvad mener du med log ind?
Skal disse tegn også skrives""?
Skriv password. hvilket password?
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
09. februar 2003 - 11:36 #12
Hej Blackie,

Jeg vil lige endnu engang gøre opmærksom på, at hvis ikke du kender eller kan få fat på passwordet, så bliver du nødt til at følge oz2kas' link - ellers kommer du aldrig ind i routeren...
Avatar billede blackie Nybegynder
09. februar 2003 - 12:00 #13
3. Du vil nu blive bedt om at angive en kode. Som standard vil denne kode være cisco. Hvis du har konfigureret din router på http://adsl.cybercity.dk/ er koden dit personlige Cybercity password (f.eks. "quathNgoxi").

Det har jeg også prøvet, men duer ikke.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. februar 2003 - 23:13 #14
ja, det der står mellem de 2 ""'er er det du skal skrive, så hvis der står du skal skrive ena vil det stå om "ena" men du skal stadig kun skrive ena. altså uden "".

hvis ikke du har koden skal du bruge den førnøvnte procedure, ellers kan du blive ved med at gætte.
Avatar billede blackie Nybegynder
14. februar 2003 - 09:44 #15
I deler point, som tak for hjælpen, men intet virkede, routeren er skrottet og vi har købt en ny.
Avatar billede webman Nybegynder
30. november 2004 - 21:43 #16
Tiscalis password fra setupfilen er: snegnok9... fandt det i filen reconfig.exe med en HEX editor ;)