Avatar billede simonj Nybegynder
05. februar 2003 - 11:40 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

hjælp til dhtml

Godformiddag,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man via (D)HTML kan lave en dynamisk webside, hvor alt indholdet er gemt i én fil. Lidt i stil med php (php if, print osv.)
Kan det lade sig gøre? Jeg skal nemlig lave en webside som skal fremvises fra HD'en, og Internet Explorer i sig selv understøtter som bekendt ikke php.

På forhånd tak

Mvh. Simon
Avatar billede punnishment Nybegynder
05. februar 2003 - 11:48 #1
hmm ja på en måde..... lad mig lige give dit et eksempel:

<html>
<a onclick="document.getElementById('mitlayer').visibility='visible';">Åben side 2</a>

<div id="mitlayer" style="visibility:hidden;">Side 2</div>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2003 - 11:50 #2
normalt når man snakker "dynamisk" har det noget at gøre med at indholdet let kan ændres fra fx et admin-system eller lignende - så hvad tænker du præcist på når du siger "dynamisk"

en løsning kunne være (hvis jeg har forstået korrekt) er, atdu kan lave en løsning med layers og så lave en show/hide layer funktion sådan så et link aktiverer ét layer og skjuler resten... men det er der jo ikke så meget dynamisk ved
Avatar billede punnishment Nybegynder
05. februar 2003 - 11:50 #3
jo alt det med if, print osv.. virker under dhtml:

<script language="JAvaScript">
windows.onload = jes(1);

function jes(a) {
if(a == 1) alert('YES'); else alert('no');
}
</script>
Avatar billede leflings Nybegynder
05. februar 2003 - 12:05 #4
<html>
<head>
<title>fucker</title>
<script language="JavaScript">
<!-- Begin
    function showMenu(nr)
      {
        document.getElementById('textMenu').style.display = 'none';
        document.getElementById('mediaMenu').style.display = 'none';
        document.getElementById('siteMenu').style.display = 'none';
        document.getElementById('gamesMenu').style.display = 'none';

        current = (document.getElementById(nr).style.display == 'none') ? 'block' : 'none';
        document.getElementById(nr).style.display = current;
      }
// End -->
</script>
</head>

<body >

    <A HREF="site" onClick="showMenu('siteMenu'); return false;">site</A>
    <A HREF="#" onClick="showMenu('textMenu'); return false;">text</A>
    <A HREF="#" onClick="showMenu('mediaMenu'); return false;">media</A>
    <A HREF="#" onClick="showMenu('gamesMenu'); return false;">games</A>

<br><br><br><br>

<DIV id="textMenu">
      lolololol
      </DIV>

      <DIV id="mediaMenu">
      taber
      </DIV>

      <DIV id="gamesMenu">
      fack
      </DIV>

      <DIV id="siteMenu">
      I'm an idiot you cop!
      </DIV>

</body>
</html>