Avatar billede acw Nybegynder
04. februar 2003 - 23:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTTP 403 (forbudt)

Jeg har win2k server, med iis 5.0 installeret. Så oprettede jeg en webside vha. guiden i windows, og når jeg prøver at komme ind på den, får jeg 403 smidt i hovedet..hvad er der galt? Den står til at anonymous access er tilladt. Det er sikkert bare en lille bitte ting der er galt...kan bare ikke hitte ud af hvad..
Avatar billede truelz Nybegynder
05. februar 2003 - 07:34 #1
Det er fordi du ikke har et dokument i din mappe, der hedder default.htm, default.asp og ikke har aktiveret mappevisning.
Avatar billede michaelpe Nybegynder
05. februar 2003 - 12:31 #2
Rigtig dårlig ide at aktivere mappevisning - hermed åbner du for at andre kan se indholdet i din(e) mapper og downloade dine scripts.
-->>truelz  Hvis det var fordi der ikke var et default dokument navn/type så ville han få HTTP 404 ikke fundet, og ikke 403!
-->>acw  når du prøver at starte siden op skriver du så http://localhost/foldernavn/dokumentnavn.html eller hvad gør du?
Har du aktiveret en sikkerhedsindstilling der forhindrer at administrator får netværksadgang til maskinen? (findes ihvertfald i nt4.0).

Michael
Avatar billede truelz Nybegynder
05. februar 2003 - 15:18 #3
Beklager, jeg forklare lige igen...
Hvis man førsøger at gå ind til f.eks. \\localhost\ og der ikke findes en default.htm, vil den melde ud med en fejl 403.
Løsningen vil dertil naturligvis være at lave en default.htm til startside
Avatar billede wilweb Nybegynder
08. februar 2003 - 21:03 #4
truelz :> Er det ikke en værre gang ævl du fortæller. HTTP 404 burde være at siden ikke findes! 403 er en sikkerhed fejl fx. HTTP 403.14 som forkert login
Avatar billede mort-gib Nybegynder
18. februar 2003 - 16:53 #5
Gizom :>truelz har RET :-O -Din server fortæller dig, venligt, at du IKKE har ret til "directory browsing" ikke at den ikke kan finde default.htm...
Avatar billede acw Nybegynder
03. marts 2003 - 19:33 #6
truelz du havde ret, skriv svar for point
Avatar billede truelz Nybegynder
03. marts 2003 - 21:29 #7
Ups, jeg havde ikke lige set det, beklager :)
Men her var det omsider.