Avatar billede dtc Nybegynder
04. februar 2003 - 16:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

AVI til VCD - spejlvendt og på hovedet????

Jeg har prøvet at konvetere en avi fil til VCD format via Nero 5.5 - det fungerer fint - MEN den har spejlvendt filmen og vendt den på hovedet - nogen idé om HVORFOR????
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 16:53 #1
Hvlike codecs har du?

Nero har det med at gøre dette.Det skulle skyldes et komponent der hedder 'bicubic resize filter'- skulle stå nævnt på Nimo's hjemmeside.

Har hørt at det ville hjælpe at afinstallere dine codes og installere det igen
Har du NIMO så smid den ud.- Og brug kun de codes du behøver.

Med hensyn til VCD'er bør man ikke bruge Nero til at konventere dem. Brug TMPGEnc
http://www.vcdhelp.com
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. februar 2003 - 16:54 #2
Man kan efter min mening ikke bruge nero til at konvatere fra avi til vcd. Brug i stedet tmpeg. Det er næmt at bruge og er også hurtig.
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 16:55 #3
Undskyld ikke Nero, men Nimo har det med at gøre dette.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 16:57 #4
Iøvrigt, mht til codecs er her en liste over dem jeg har installeret, jeg har aldrig haft problemer med at afspille nogen film:

- DivX 3.11 Alpha
- DivX 5.02 bundle
- XviD 04.10
- Lame MP3 codec
- AC3 codec (iviaudio.ax + mpgaudio.ax)

Installeret i den rækkefølge på Windows XP Pro
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 18:07 #5
Jep, det er også dem jeg har, Barto :)
Har eller ikke haft problemet.

(En gang har jeg haft NIMO og den fuckede det hele op.- så, never again)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 18:54 #6
Jeg havde også Nimo, den gamle udgave virkede fint, installerede en ny og bum...lyden var underlig, og billedet vendte som vinden blæste ;)
Avatar billede dtc Nybegynder
04. februar 2003 - 22:21 #7
Jeg er ret ny i det her - jeg har en Morgan Multimedie Codec.....
Filen kører fint på computeren - det er først efter at den er blevet konverteret til VCD at det går galt!!!!!!

Nogle gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 22:25 #8
Som bentn skrev:

Med hensyn til VCD'er bør man ikke bruge Nero til at konventere dem. Brug TMPGEnc
http://www.vcdhelp.com
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 22:31 #9
Vi forstår. - og har også udfra det kommet med nogle brugbar forslag.
Men som ny, kan det jo godt lyde lidt uforståligt.
Hvis jeg var dig ville jeg droppe Nero når du konventere din fil til VCD.
Prøv programmet, TMPGEnc i stedet. Har fundet en dansk guide hvor du kan sætte dig lidt ind i det.
http://www.divxit.dk/artikler.php?kategori=3

held og lykke. :)
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 22:23 #10
noget nyt?
Avatar billede bh27 Nybegynder
11. februar 2003 - 22:19 #11
Hey

jeg ville lige høre el barto om hvor han har hentet sin AC3 Codec. Jeg har KÆMPE problemer med at finde en der virker. Jeg har prøvet mange men får hele tiden af vide af Gspot at iviaudio.ax + mpgaudio.ax ikke er installeret.
Det gør at min lyd er langt bagefter når filmene afspilles ..

Håber du kan hjælpe el barto...
Avatar billede dtc Nybegynder
14. februar 2003 - 08:47 #12
Undskyld den lange ventetid - har haft bøvl med computeren......

Har fået det til at virke!!! TAK for hjælpen!
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2003 - 13:53 #13
Det lyder jo godt.- tak 4 point :)
Avatar billede klatten Nybegynder
14. februar 2003 - 14:00 #14
bh27> jeg hentede mine drivere herfra via http://divxstation.com/software.asp

virker fint
Avatar billede pharao Nybegynder
18. marts 2003 - 16:39 #15
Jeg har leget en del med konvertering fra avi til vcd, med lidt forskellige resultater.
Har prøvet TMPGenc, virtualdub og Nero, men har i realiteten ikke fået noget godt resultat.
Har derfor fået fat i MPEG Encoder 4.0 lavet af Honestec og jeg må ærligt indrømme den gør et rigtigt godt stykke arbejde og er desuden meget nem at bruge.