Avatar billede 49152 Nybegynder
04. februar 2003 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

CSS

Kan man ikke lave en CSS fil, således at der er forkskellige styles til forskellige browsere. Altså en form for "IF" inde i css filen.
Avatar billede jensendk Nybegynder
04. februar 2003 - 11:43 #1
Det kan du ikke..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 11:44 #2
jo da....
Avatar billede m86 Nybegynder
04. februar 2003 - 11:45 #3
lav en javascript der finder browseren og derefter indsætter nødvendig css i hmtl-filen.. ellers tror jeg ikke..
Avatar billede exp Juniormester
04. februar 2003 - 11:45 #4
jo, du skal have et script der checker hvilken browser brugeren bruger, og så bruge dette til at indstille stylesheeted
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 11:47 #5
<script>
var ns4 = (document.layers)? true:false
var ie4 = (document.all && !document.getElementById)? true:false
var ie5 =(document.getElementById)? true:false
var ns6 = (document.getElementById && !document.all)?true:false;

if(ns4){
document.write('<LINK REL="StyleSheet" HREF="ns4.css" type="text/css">')
}else if(ns6){
document.write('<LINK REL="StyleSheet" HREF="ns6.css" type="text/css">')
}else if(ie4){
document.write('<LINK REL="StyleSheet" HREF="ie4.css" type="text/css">')
}else{
document.write('<LINK REL="StyleSheet" HREF="ie5.css" type="text/css">')
}

</script>

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 11:53 #7
Det ser noget mere besværligt ud synes jeg...
Avatar billede exp Juniormester
04. februar 2003 - 11:58 #8
nikolajdu >>
havde ikke set dit indlæg før efter jeg havde sendt mit :o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. februar 2003 - 12:00 #9
Efter egne erfaringer mener jeg kun det er nødvendigt med flere sheets hvis nn4 skal understøttes.

Og så kan flg. blot bruges:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="v4sheet.css">
<style type="text/css">
<!--
@import url("w3csheet.css");
-->
</style>
Avatar billede 49152 Nybegynder
04. februar 2003 - 12:03 #10
Det er til mozilla på Linux, den har behov for noget andet, men det kan nu godt være at jeg kan finde nogen fonte som virker alle steder, men dem jeg bruger nu bliver ivhertfald en myre høj på linux.

Tak for hjælpen.
Avatar billede 49152 Nybegynder
04. februar 2003 - 12:08 #11
P.S. Hvis nogen koder noget til NN4 er de efter min mening sindsyge !!!. Og ivørigt med til at støtte Microsoft, da alle de der problemer med NN4 har gjort at alle bruger IE, og ingen kender til Mozilla eller Opera.

:). .. -