Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. februar 2003 - 03:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vertical align, = middle i fo:block med grafik

Hejsa ...

Jeg er igang med at lave en udskrift i PDF som genereres via FOP (XSLT/FO)

i mit sidehoved har jeg en tabel-celle, hvor jeg skal have et logo - og firmaets navn skal stå ved siden af (i samme celle)
Firmanavnet skal stå justeret "middle" i forhold til grafikken

Jeg har forsøgt i godt og vel 3 timer nu - men kan ikke få det til at virke

Min kode er :
<fo:table-cell display-align="center" border="1pt solid black">
  <fo:block text-align="center" font-size="24pt" vertical-align="middle">
    <fo:external-graphic src="file:Firma-logo.gif" width="33px" height="42px"/>Firmanavn
  </fo:block>
</fo:table-cell>

Lige meget, hvad jeg har forsøgt - så bliver "Firmanavn" alignet top ! :-(

Help!
Avatar billede atoft Nybegynder
04. februar 2003 - 08:39 #1
Jeg kan kun hjælpe med at fortælle, at vertical-align ikke findes som attribute i XSL:FO
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. februar 2003 - 08:51 #2
Ok - men hvis den ikke findes, hvordan (hack eller via alm. FO) for man så grafikken og teksten til at være "på linie" med hinanden --- Faktisk er det lige meget om valign (bruger lige et HTML udtryk) er center eller bottom --
En af de to ser 100x bedre ud end at firmanavnet hænger og svæver...

Kan man evt omkranse "Firmanavn" med nogle tags og så sætte padding-top="10px" ???  (har forsøgt med <fo:block/> men der ryger firmanavnet ned under logo'et) ---

Altså : Er der et eller andet tag, som man kan bruge for, inline, at sætte properties på denne her tekst ????

/Søren
Avatar billede atoft Nybegynder
04. februar 2003 - 08:55 #3
Kan du ikke bruge background-image på block elementet?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. februar 2003 - 09:43 #4
Den skal jeg vist lige have forklaret igen ???
Hvis den ligger som baggrundsbillede - vil teksten så ikke blive skrevet ovenpå (= oveni!)
Avatar billede atoft Nybegynder
04. februar 2003 - 09:55 #5
Sorry jeg troede det var meningen. Har du prøvet at kigge på i spec'en på w3.org?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. februar 2003 - 10:09 #6
har stirret på den hele natten :-/

Det, som er meningen er at få følgende resultat (evt. kopier til notepad e.l.)
* = logo
+------------------------------------------+
|    *****                                |
|    *****  F I R M A N A V N            |
|    *****  F R I M A N A V N            |
|    *****                                |
+------------------------------------------+
(denne er at foretrække...)

eller evt.
+------------------------------------------+
|    *****                                |
|    *****  F I R M A N A V N            |
|    *****  F R I M A N A V N            |
+------------------------------------------+

Hvad jeg har i øjeblikket er :
+------------------------------------------+
|    *****  F I R M A N A V N            |
|    *****  F R I M A N A V N            |
|    *****                                |
+------------------------------------------+

/Søren
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:48 #7
Hmmm ... åbenbart ingen hjælp...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:49 #8
lukker