Avatar billede beier5 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Frames og targets?

Jeg er ved at konstruere en hjemmeside bestående af 3 frames top med menu, left og main. Menuen har over- og underlink. ved klik på nyt overlink kommer man til nyt frameset. Ved klik på en undermenu vil jeg gerne have brugeren til at komme til det samme nye frameset men med en anden mainframe. Kan dette lade sig gøre???
Please!
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:53 #1
Forsvinder ideen ikke med frames så?
Eller har jeg misforstået det?
Avatar billede beier5 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:59 #2
Hmmmm... jo måske. Argmumentet er at der mange undermenupunkter og jeg/vi ønsker menuen altid skal være synlig uanset hvor på sitet du er. Ikke mindst for at brugeren ikke mister overblikket.
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 22:01 #3
Netop bør du kun udskifte main, og ikke hele framesettet.
At blande mange frameset giver ofte problemer.
Avatar billede philiph Nybegynder
03. februar 2003 - 22:01 #4
Følgende kræver at du kører asp

Hvis dit undermenu punkt kalder topframen med en parameter:
<a href="TopFrame2.asp?VisMainFrame=abc.html" target="_top">Menupunkt abc</a>

skal du i topframe asp'en hente parameteren og bruge den som source for framen:
<frame name="main" target="_self" src="<%=Request.QueryString("VisMainFrame")%>">

Håber det kan bruges
Avatar billede beier5 Nybegynder
03. februar 2003 - 22:04 #5
Kan det ikke gøres asp?
Med script eksempelvis?
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 22:15 #6
Hvis et ASP svar var nok skulle du nok ha´ oprettet i ASP kategorien.
Avatar billede beier5 Nybegynder
03. februar 2003 - 22:30 #7
Jeg er ked af det, men det er første gang jeg stiller et spørgsmål og var måske lidt hurtigt til at klikke forkerte steder....ups
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 22:38 #8
Hvis pointgivningen var en fejl ville det være et godt træk hvis philiph gav dem tilbage.
Avatar billede beier5 Nybegynder
03. februar 2003 - 23:20 #9
Jamen det var det, mon philiph er så flink? :-)
Har du et godt svar backside, jeg ved godt at det giver problemer med de mange frameset, men det kunne være rigtig fedt om det kunne lykkes...
Avatar billede philiph Nybegynder
04. februar 2003 - 08:23 #10
Jeg er iøvrigt enig med backside, med at du istedet burde beholde det samme frameset, og så udskifte frame:

Eksempel:
<a href="menu.asp?Menu=...menuparametre..." target="top" onclick="parent.window.main.location='mainxxx.html'">

Her skiftes kilde både i top og main frame...

Er du ellers utilfreds med mit svar???