Avatar billede christian8420 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgå at bruger kan benytte browserens tilbage-funktion

Jeg har nogle ASP sider, som en bruger ikke må kunne komme tilbage til ved at bruge IE´s tilbage-til-foregående-side. Hvordan sikrer jeg, at dette ikke kan ske.
Avatar billede websmith Nybegynder
03. februar 2003 - 21:32 #1
Ved at bruge Location.replace hver gang du linker til den side hvorfra du ikke vil have at brugeren skal kunne komme tilbage fra.

dvs. <a href="java script:location.replace('hemmelig.htm')">Hemmelig</a>
Avatar billede ares Nybegynder
03. februar 2003 - 21:33 #2
indsæt

Response.expires = 0

i toppen af dit dokument.
Avatar billede websmith Nybegynder
03. februar 2003 - 21:34 #3
Dvs. Hvis du har en side A som linker til B, og B er den hemmelige side, nrå brugeren så klikker på et eller andet på B, som gør at han/hun kommer til C eller A, så skal du altid bruge location.replace på side B, når du forlader den.
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:28 #4
Response.Expires = 0
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","no-store"
Avatar billede christian8420 Nybegynder
04. februar 2003 - 20:13 #5
Tak!
Til Websmith: Jeg submitter fra de pågældende sider, og kan derfor ikke lige se, hvordan jeg kan implementere dit svar.
Til Ares: Oasen har ret, det er ikke tilstrækkeligt med response.expires=0
Til Oasen: Dit svar er vist det nærmeste jeg kan komme en løsning, fordi man åbenbart ikke kan bruge javascript til en history.clear() i IE (selvom muligt i netscape).
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 20:58 #6
Det ER løsningen. Du skal også tænke på, at brugeren kan slå javascript fra.
Avatar billede websmith Nybegynder
06. februar 2003 - 20:38 #7
Du kan jo implementere din submit via en Get i stedet, dvs. i din form laver du en onSubmit="return dinMetode()"

og i
dinMetode()
{
location.replace('densidesommodtager.asp?user=test&password=test');

Når man laver en location.replace, så overskriver man sidens plads i hukommelsen, og derfor kan man ikke gå tilbage.
}