Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:06 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Der kommer ikke noget signal til skærmen. kommer ikke billed frem

Hej

Jeg har købt ind til 2 pc'er som jeg har samlet men det vil ikke rigtig virke.

Der kommer ikke noget signal til skærmen så der kommer billed frem. (dem begge)

har teste dem alle hvor jeg kun lige har sat det nødvendige til.
Både blæser, til CPU og Grafikkort køre. og lyder som den tænker.

PC 1 Bundkort ASUS A7V333 køre med en Atlon XP 2100

PC 2 Bundkort ABIT IT7-MAX2 køre med en P4 Nortwood 2,4

DETTE ER JEG SIKKER PÅ AT VIRKER

Skærm, ram, grafikkort, HDD

PC 2 har også nogen prob. med at HDD ikke starter op når jeg sætter IDE kabelt til, men gør vis den kun får strøm.

Kan da ikke passe at jeg har fået 2 defekte Bundkort, må være mig der har lavet en fejl.

HVAD SKAL JEG GØRE ????
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 21:12 #1
kommer der slet ikke noget fem på skærmen ?
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:15 #2
Er du 100% sikker på at dine stag sidder rigtigt? (de små messing skruer du skruer bundkortet fast i)
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:16 #3
Og kig lige på siden af agp kortet, kan du se connectorene stikke op over slot´en? På nye bundkort kan det være svært at få kortet helt ned i slot´en.
Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:20 #4
Kommer intet frem, skærm power lyser gul lyser grønt ved signal

Har fået anbefalet at tage Bundkortet ud af kabinetet ind til det virker, så ikke noget med det.

Jeg er 100 % sikker på at det sidder fast, blæser kører også. har prøvet med 3 grafikkort.
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:22 #5
Du kan prøve med 10 grafikkort, hvis du ikke lige får det sidste stykke med virker ingen af dem. Har selv prøvet det, der skulle trykkes meget hårdt for at få dem helt ned.
Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:25 #6
Det kan ikke fås længere ned, er også helt i bund
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 21:30 #7
har du flere ens en skærm at prøve på !
Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:44 #8
Ja, har 2 skærme som begge virker på min gamle pc som jeg bruge nu.
Begge grafikkort virker også i den.
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:49 #9
Lyder underligt.
Har du vendt ide kablerne rigtigt?
Avatar billede thuffe Nybegynder
03. februar 2003 - 21:52 #10
Lyder som dit Mobo
Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 21:55 #11
Har slet ikke sat IDE kabel til, men da jeg havet var de sat rigtig til.

Mobo ?? at mine bundkort er defekt ?
Avatar billede backside Nybegynder
03. februar 2003 - 21:57 #12
Lyder usansynligt at begge bundkort er defekte.
Avatar billede william79 Nybegynder
03. februar 2003 - 22:13 #13
kabinettet er af samme mærke men 2 forskellige.

Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U Black

Men virker til der er power nok på
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. februar 2003 - 09:22 #14
Normalt er det en god idé at resette BIOS på bundkortet. Jeg har flere gange oplevet at maskiner ikke ville starte før dette var gjort - spørg mig ikke hvorfor, det eneste jeg har, er impiriske beviser :)
Avatar billede william79 Nybegynder
04. februar 2003 - 11:19 #15
Jeg har resettet min bios op til flere gange pille strøm fra og batt ud.
Men det hjælper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 22:51 #16
på nogle bundkort sidder der 3 me´tal pinde med en jumper på 2 af dem flydt den til de 2 andre tænd i 4 sek - stik ud
tilbage tænd
Avatar billede william79 Nybegynder
05. februar 2003 - 16:47 #17
Xou, jeg håber du prøver at være sjov ellers skal jeg finde et link
til en tegning af boardet, så du kan tælle metal pinde....

Der må være flere forslag ????
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2003 - 16:57 #18
nej det er alvor ! (har osse et helt nyt bundkort)
min bios var defekt,men dette hjælp med at restte den så der igeng kom billede til skærmen.
men der er 3 der sidder helt for sig selv,med en jumper på.
ligesom den jumper der sidder på en harddsik.
Men hvorfor skal det være det på et helt nyt bundkort.
  - har du trykket cpu da du sætte køler på
hvor har du købt det henne er det FOR DISCOUNT
det lyder  - ganske ubehaggeligt og -mærkeligt at 2 bundkort er defekte,men:
sidder grafikkrt en mm derfra hvor den skal sidde vil der ikke komme billed frem.
hvilken type ram prøver du at bruge !
ok skriv tilbage....bare ikke med en dum tegning....
Avatar billede kane Juniormester
05. februar 2003 - 17:02 #19
havde samme problem engang, er dine ram blandet ? altså 100 og 133, hvis de er så husk at fortælle det i din bios at det skal være 100, da det nok er sat til 133.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2003 - 17:27 #20
hej !
min tænke med ram er om de overholder dette krav til dit asus bundkort:
DDR333 (PC2700) Support
DDR333 (PC2700), the latest and fastest memory standard, supports bandwidth up to 2.7GB/s to provide enhanced performance for Athlon™ XP.
Avatar billede william79 Nybegynder
06. februar 2003 - 00:06 #21
Det er ikke ram har prøvet forskellige slags.

Det er heller ikke Proccesor på pc 1 har testet med en anden.

Synes ikke det er discount, købt hos itbutikke og SHG
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 09:15 #22
ok
hvilken cpu vil du så prøve med !
2100+ f.eks eller hvor stor er den !
Avatar billede william79 Nybegynder
06. februar 2003 - 18:27 #23
Har prøvet med en 2100 XP og 1800 XP
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 18:45 #24
kan du ikke prøve med et GAMMELT grafikkrt

har du tjækket at cpu vender rigtigt

er der strøm via kabinet til din skærm,så sæt det direte fra strøm stik.
eller er du sikker på der er strøm til den.(undskuld det dumme spørsmål)

hvilken strømforsyning har du på - 300 w ?

er der seperat pc-billed-kable til skærm så vær sikker på det sidder helt tæt,
og der ikke er bøget noget inde i det,metal oa men indtakt !

har du kontaktet dem du har købt det ad ?
Avatar billede widriksen Nybegynder
11. februar 2003 - 23:29 #25
Se om du kan få fingrene i et PCI grafik kort, og sætte i, reset CMOS, og tænd op.
Avatar billede william79 Nybegynder
20. februar 2003 - 18:08 #26
Begge kort er ombyttet og fundet Defekt :-))
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 18:14 #27
hihi
Avatar billede d-hosting Nybegynder
20. februar 2003 - 18:30 #28
du er da flink hva...............ikke 5 skallet point for at hjælpe?.....det er da sidste gang jeg gider skrive i dine spørgsmål
Avatar billede backside Nybegynder
20. februar 2003 - 18:33 #29
d-hosting>> Enig.....
Avatar billede william79 Nybegynder
20. februar 2003 - 18:42 #30
Sorry

Det er første gang jeg er her inde Hvordan giver man point væk uden at
sige det er det rigtige svar ??
Avatar billede backside Nybegynder
20. februar 2003 - 19:27 #31
Du kan give lidt af point´ne ved at gå i "Avanceret" under pointgivning.
Resten ryger så tilbage til dig selv.
Avatar billede backside Nybegynder
20. februar 2003 - 19:28 #32
Men lad det nu ligge, hvis du ikke vidste det er der jo ikke noget at gøre ved det. Men så ved du det til en anden gang.