Avatar billede databug Nybegynder
03. februar 2003 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere "screen"s?

Jeg bruger screen til at arbejde videre på nogle ting på min hjemmePC, fra min arbejdsplads, men er det muligt at have flere screens? Så jeg ikke kun er afhængig af at have en screen, men akn køre flere processer med screens under samme bruger?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2003 - 19:00 #1
ja :)
Avatar billede dank Nybegynder
03. februar 2003 - 19:12 #2
ja - se man screen
Avatar billede oz2kas Nybegynder
03. februar 2003 - 20:49 #3
som space siger, jo.
du starter bare dine processer ved at skrive "screen kommando" og så "ctrl+a+d" for at "detache" din terminal, samme måde for at starte flere.

når du så vil resume dine terminaler, skriver du "screen -r".
her får du en liste over hvilke screens du har til rådighed.
nu skriver du så "screen -r" efterfulgt af det nummer den screen har du vil genoptage.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. februar 2003 - 08:32 #4
kommet videre?