Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 10:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Insert into FEJL

Hej! Jeg prøve at sætte noget data ind i en tabel, med denne kode:

Sql = "Insert into brugere (brugernavn, password, fornavn, efternavn, email, icq,             messenger, mobil, adresse1, postnummer, by, foedselsdag, klasse, koen, efterskole, beskrivelse, vsperson, vsefterskole, vskontakt, level) values('"
        Sql = Sql & Request.form("brugernavn") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("password") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("fornavn") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("efternavn") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("email") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("icq") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("messenger") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("mobil") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("adresse1") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("postnummer") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("by") & "','"
        Sql = Sql & dato & "','"
        Sql = Sql & Request.form("klasse") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("koen") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("efterskole") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("beskrivelse") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("personoplysninger") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("efterskoleoplysninger") & "','"
        Sql = Sql & Request.form("kontaktoplysninger") & "','"
        Sql = Sql & "3" & "')"
        Response.Write(Sql)
        conn.Execute(Sql)

men jeg får følgende fejl:

DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:\home\www6\ellesgaard.dk\log\database.mdbInsert into brugere (brugernavn, password, fornavn, efternavn, email, icq, messenger, mobil, adresse1, postnummer, by, foedselsdag, klasse, koen, efterskole, beskrivelse, vsperson, vsefterskole, vskontakt, level) values('administrator','webster','Mads','Ellesgaard','mads@ellesgaard.dk','34351200','ellesgaard@ellesgaard.dk','26284567','Venø Efterskole, Nørskovvej 8','7600','Struer','04-06-1985','10 klasse','0','1','Min beskrivelse','1','1','1','3')
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/efterskole-elev.dk/opret_ny_bruger.asp, line 41

Linie 41 er den der conn.Execute(Sql)

Håber i kan hjælpe, for jeg har efterhånden siddet med det er lang tid....
Avatar billede bobbedude Nybegynder
03. februar 2003 - 10:55 #1
Det ser ud som om du prøver at sætte et tekst felt ind i et numerisk felt
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 11:15 #2
nu har jeg ændret alle felter til tekst, men jeg får sammen fejl ud af det...
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 11:18 #3
Microsoft siger følgende:
The command text contained one or more errors— typically a syntax error or unexpected keyword. The error string should contain the unexpected token.

hvilket jeg ikke fatter meget af....
Avatar billede websmith Nybegynder
03. februar 2003 - 11:23 #4
Dit problem er måske at dit felt By hedder som det gør. Prøv at omdøbe det til bynavn, og ændre din sql sætning, og se om det ikke hjælper.
Avatar billede websmith Nybegynder
03. februar 2003 - 11:24 #5
Prøv envetuelt at skrive den færdige sql streng ud, så er det ofteste nemmere at finde fejl, og send den også hertil så vi kan se den.
Avatar billede sbm Nybegynder
03. februar 2003 - 11:29 #6
Jeg tror websmith har fat i den lange ende. "by" er mig bekendt et reserveret ord. Dertil kan jeg se du har en ekstra kolonne "avtiv" - som nok burde hedde "aktiv" ;-)
Prøv at sætte den også, så den ikke blot fejler fordi du ikke har angivet data for alle kolonner.
Avatar billede websmith Nybegynder
03. februar 2003 - 11:32 #7
Man kan jo forstille sig forspørgslen:

select * from brugere order by by

Det kan man jo ikke :)
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 11:48 #8
stadig samme fejl!?!
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 11:48 #9
jeg har ændret by til bynavn, og sat alle felter til tekst...
Avatar billede jepzz Nybegynder
03. februar 2003 - 12:11 #10
Level er også er reserveret ord

/jepzz
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 12:45 #11
Problemet var by og level, så derfor deler jeg pointne op mellem websmith og jepzz, hvis jepzz oprret et svar...
Avatar billede jepzz Nybegynder
03. februar 2003 - 12:46 #12
Ok Takker.
;O)
Avatar billede jepzz Nybegynder
03. februar 2003 - 12:49 #13
Nå men jeg ikke lægge et svar...
:-(
Avatar billede jepzz Nybegynder
03. februar 2003 - 12:50 #14
Nå men jeg KAN ikke lægge et svar... hvordan gør man?
:-(
Avatar billede jelle Nybegynder
03. februar 2003 - 18:09 #15
ov fuck, det er jo lukket... jeg opretter lige et spørgsmål, så du kan få dine point... - ER DET LOVLIGT?