Avatar billede leeloo Nybegynder
03. februar 2003 - 10:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NT 4.0 kan ikke komme på domæne

jeg kan ikke få min NT 4.0 klinet tilmedt mit domæne.
har en NT 4.0 server, PDC som kører DNS og DHCP, klienten kan se PDC'en i network neighborhood, og den får også en IP fra DHCP. Det hele skulle være sat rigtigt op.
men når jeg vil melde min computer på mit domæne kommer med denne besked (logget ind som administrator på klienten):

"Unable to connect to the domain controller for this domain. Have administrator check your computer account on the domain"
Avatar billede tlaursen Nybegynder
03. februar 2003 - 10:47 #1
Meld den ud af domænet, genstart, meld den ind igen.
Avatar billede leeloo Nybegynder
03. februar 2003 - 10:55 #2
kan ikke melde den ude af domænet da den ikke er i domænet
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2003 - 11:00 #3
ER computeren oprettet i server manageren på selve serveren, ellers prøv at gøre dette først.

Har også været ude for at en nt maskine ikke kunne tilgå domænet første gang, men godt kunne meldes ind efterfølgende. Vi kørte dem op som medlem af en tilfældig workgroup, genstartede og meldte den derefter ind i domænet uden problemer. Hvorfor det var sådan kan vi ikke forklare
Avatar billede leeloo Nybegynder
03. februar 2003 - 11:10 #4
det virkede når jeg oprettede den i server manager.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2003 - 11:14 #5
Glæder mig at høre, takker for point