Avatar billede ib_14 Nybegynder
03. februar 2003 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvordan for jeg tekst felter gemt i en database

jeg har lavet en formular og vil gerne have gemt den tekst brugeren skriver gemt i en database jeg har startet med at connecte og formen er også på plads så hvor dan for jeg den til at sætte datane ind i databasen
Avatar billede ib_14 Nybegynder
03. februar 2003 - 10:41 #1
sådanne ser det ud indtil vidre
<?php
$connection = mysql_connect("localhost","root","");
mysql_select_db("prove", $connection);
?>
        <form method="POST" action="prove.php">
            Navn: <br><input type="text" navn="form_navn" size="20"></br>
            Brugernavn: <br><input type="text"="form_brugernavn" size="20"></br>
            Kode: <br><input type="text" navn="form_kode" size="20"></br>
            email: <br><input type="text" navn="form_email" size="20"></br>
            <input type="Submit" value="Log Ind" navn="B1"><input type="Reset" value="Slet" name="B2">
        </form>
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. februar 2003 - 16:04 #2
WebCafe har en rigtig artikkel om lige nettop dette:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlkontakt/
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. februar 2003 - 16:08 #3
prove.php

<?PHP
mysql_query("insert into tabelnavn (navn, adresse) values ('Dit navn', 'Din adresse'));
echo "Data er nu indsat";
?>

Sådan kunne din prove.php fil se ud.