Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2003 - 08:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To databaser i en!

Hejsa

Jeg prøver at tilføje et frameset i en maildatabase, hvor man kan se kalenderen fra både mailDB'en og resourceDB'en. Problemet er, at når jeg trykker på en knap for jeg en fejl - Invalid or nonexisting document - og det må være fordi den ikke kan finde det i MailDB'en. Derfor er følgende rettelse foretaget på knappen (shared action):
servernavn:DB tilføjet.

@DbColumn("":"NoCache";"DKDOM01/Elopak":"Elopak DK\\IT\\rooms.nsf";"($Sites)";1)

Men det virker bare ikke i alle views. Er der et sted man kan "linke" til databasen, så den ved at hvis den ikke kan finde det i den ene, skal den lede i den anden?????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. februar 2003 - 08:13 #1
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål - prøv at svar på nedenstående.

"...må være fordi den ikke kan finde det i MailDB'en. Derfor er følgende rettelse foretaget på knappen (shared action):"

Spørgsmål: Hvad er "den" og hvad er "det" og hvilken knap ?

"Er der et sted man kan "linke" til databasen, så den ved at hvis den ikke kan finde det i den ene, skal den lede i den anden????? "

Spørgsmål: Linke til hvilken database og hvad er "den" og hvad er "det" og hvad mener du med "den ene"/"den anden"
Avatar billede sbay Nybegynder
05. februar 2003 - 08:41 #2
Jeg har en maildatabase kaldet Reception. I denne database har jeg lavet et frameset, delt i to - et med kalenderviewet fra maildatabasen og et med kalenderviewet fra vores resourcedatabase Rooms.nsf. Det ser fint ud og giver vores reception et godt overblik. Problemet er, at hvis jeg trykker på knappen i frame 2 (den indholdene rooms.nsf-viewet) får jeg ofte en fejl: Invalid or nonexisting document.

Jeg tror det er fordi den ikke kan finde den form den skal bruge i maildatabasen, for formen ligger jo i Rooms.nsf.

Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg få den til at lede i begge databser??????
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. februar 2003 - 08:45 #3
Trykker på hvilken knap ??
(undskyld jeg er lidt tungnem... :-)
Avatar billede sbay Nybegynder
05. februar 2003 - 08:52 #4
I resourcedatabasen Rooms.nsf er der en knap der hedder: New Reservation - jeg har kodet server og databasenavn på knappen:

@If(@Elements(@DbColumn("":"NoCache";"DKDOM01/Elopak":"Elopak DK\\IT\\rooms.nsf";"($Sites)";1))=0;
    @Prompt([OK]; "Error"; "You must create a Site and Room and/or Resource before reservations can be created");
        @Elements(@DbColumn("":"NoCache";"DKDOM01/Elopak":"Elopak DK\\IT\\rooms.nsf";"($RLookup)";1))=0;
            @Prompt([OK]; "Error"; "You must create a Room and/or Resource before reservations can be created");
                @If(@TextToNumber(@Version)<163;@PostedCommand([Compose]; "Pre-5.0");
                        @PostedCommand([Compose];"Reservation")))
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. februar 2003 - 10:07 #5
nåe.... :-)
"Compose" bruges med specifik angivelse af server og database:
@Command([Compose]; server : database ; form ; width : height).
F.eks.: @Command([Compose];"DKDOM01/Elopak":"Elopak DK\\IT\\rooms.nsf"; "Reservation")
eller: @Command([Compose];""; "Reservation") i current db.
Avatar billede sbay Nybegynder
05. februar 2003 - 10:29 #6
Hvis det var et svar - tror jeg ikke lige jeg kan følge med.... Hvad mener du jeg skal lave om???
Avatar billede cdelicht Nybegynder
05. februar 2003 - 10:32 #7
Den sidste linie:
@If(@TextToNumber(@Version)<163;@PostedCommand([Compose]; "Pre-5.0");
                        @PostedCommand([Compose];"Reservation")))
Her ændrer du din Compose til mit eksempel til f.eks.:
@PostedCommand([Compose];"DKDOM01/Elopak":"Elopak DK\\IT\\rooms.nsf"; "Reservation")
Avatar billede sbay Nybegynder
05. februar 2003 - 10:37 #8
ohhhh - I see said the blind man to the deaf man......
Avatar billede sbay Nybegynder
05. februar 2003 - 12:53 #9
Det ser umiddelbart ud til at virke, men bliver lige nødt til at teste det ;-)