Avatar billede rejen Nybegynder
03. februar 2003 - 03:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NAT til counterstrike server

Jeg har sat en counterstrike server op, men man kan ikke komme på den fra nettet.

På en hjemmeside fandt jeg en info om at routeren skal sættes op på følgende måde:
Incoming UDP to local destination 27015
Outgoing UDP to remote destination 27010, 27012
Outgoing TCP to remote destination 5273
Outgoing TCP to remote destination 7002

Hvilke NAT kommandoer er det lige jeg skal skrive til min cisco 677 router?
Avatar billede kadann Nybegynder
03. februar 2003 - 04:38 #1
Du skal bare åbne en tilfældig port i din router som peger på den maskine som du har din CS-server til at køre på.

Half-Life kører standard på 27015, så det er meget smart bruge den.. :)

Vi går ud fra at den maskine som kører serveren har IP x.x.x.x og din eksterne IP er y.y.y.y

Du logger ind på din router, går i enable-mode og skriver:

set nat entry add x.x.x.x 27015 y.y.y.y 27015 tcp

write
reboot

Så vil folk kunne komme på din server udefra på port 27015.. og mere er der faktisk ikke i det. :)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
03. februar 2003 - 18:06 #2
husk også port 27005
Avatar billede kadann Nybegynder
03. februar 2003 - 18:53 #3
Det er nu ikke nødvendigt.. mens jeg havde CS og DoD server kørende, så havde jeg kun port 27015 åben.. og senere port 666.. så en port er nok at åbne i en cisco 677 for at folk for adgang.