Avatar billede samsayit Nybegynder
02. februar 2003 - 19:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Batch-fil el.lign. der tilføjer linier i en .ini fil

Kan man lave en batch/command fil, der automatisk tilføjer nogle linier i en .ini fil?

I .ini filen er der jo forskellige punkter, markeret med [punkt] - og der skal indsættes nogle linier ved bestemte punkter.
Lidt ala en .reg fil, som tilføjer i reg-basen...
Avatar billede gejlards Nybegynder
06. februar 2003 - 15:01 #1
Ja. Det er ret let.
Først skal du lave den fil som du vil tilføje eller lade en batchfil gøre det.

Jeg har lavet en lille batchfil til dig som gør det hele på en gang.

Eksempel: Du har filen win.ini, som du gerne vil lave en ny section i samt oprette en load linie.

Opret en batchfil med følgende vha. notepad eller edit.
@echo off
echo [windows] > addwin.ini
echo load=c:\starter_ved_windows_start.bat >> addwin.ini
copy win.ini+addwin.ini winny.ini
copy winny.ini win.ini
del winny.ini
del addwin.ini
Overstående skal startes fra samme bibliotek som win.ini ligger, men du kan også tilføje hele stien. F.eks. %systemroot%\win.ini hvis det lige netop er den fil som du vil rette i.

Hele fidusen ligger altså i + i copy linien. Den ligger 2 filer sammen, og kopieres over i en tredie. Resten er bare for at generere den fil som du vil tilføje.

Held og lykke.
Avatar billede samsayit Nybegynder
06. februar 2003 - 17:43 #2
Øhmmm, jah... Tak for dit svar. Idéen var dog, at jeg skulle gennemsøge en .ini fil, til den fandt en bestemt [afsnit], og tilføje en linie under dette...?
Avatar billede samsayit Nybegynder
07. maj 2003 - 17:06 #3
dfg