Avatar billede gatez Nybegynder
02. februar 2003 - 18:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DropDown Boks

Hejsa,

Jeg har fundet en funktion på nettet med en DropDown boks som jeg også gerne vil have... Det kan ses på fx. Automobilsalg.dk hvor når man under "Søg i Bilbasen" vælger et bil mærke så ændre den automatisk det der står i den dropdown boks ved siden af altså model... Hvis man fx. vælger en Toyota i dropdown boks 1 så skal der komme alle toyotas bilmodeller frem i dropdown boks 2.... Hvordan laver jeg det ? Det der skal stå i de dropdown bokse skal hentes fra en database...

Takker :-)
Avatar billede th0mas Nybegynder
05. februar 2003 - 02:35 #1
du opretter dette i en database:
|-Mærke--|-Model-|
| Toyota | 343-C |
| Toyota | 343-F |
| Toyota | 343-D |
|  Fiat  | 666-D |
|  VW  | LB-54 |
Avatar billede th0mas Nybegynder
05. februar 2003 - 02:39 #2
fuck, kom til at trykke Udfør.

så læser du alle Mærker ind i combobox1 vha. sql strengen:
rs = ADO.Execute("SELECT DISTINCT Mærke FROM table ORDER BY Mærke")

Derved når du vælger et mærke og trykker OK, så submitter den formen.
så kan du læse alle modeller der har Mærket Toyota ind i combobox2 vha.
rs = ADO.Execute("SELECT Model FROM table WHERE Mærke='" & Request.Form("combobox-hvor-man-vælger-mærke") & "' ORDER BY Model"

(jeg regner med du har lidt kendskab til forms, ado og databaser.)
Avatar billede gatez Nybegynder
16. februar 2003 - 13:08 #3
Done
Avatar billede cdc Novice
16. april 2003 - 14:14 #4
Virker det her ??