Avatar billede mjanum Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Håndtere object = nothing

Jeg har en function, som enten returnere et object eller returnere objectet, som objname=nothing

Mit problem er at teste på min asp side om objectet er sat til nothing eller jeg reelt har et object, som jeg f.eks. kan lave
For each...next løkke på, uden siden fejler fordi objectet er nothing.

MJ
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:42 #1
Kan IsObject(object) ikke bruges ?
Avatar billede orfeus Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:43 #2
spørgsmål ik\' forstået
Avatar billede elk Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:43 #3
Hvad med IsObject(objname) ??? virker fint for mig
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:44 #4
<< orfeus >>

Han skal kunne finde ud af om en variabel er et object eller ej.
Avatar billede mjanum Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:51 #5
Lige et par linier......dette kører stadig for each løkken, hvordan undgår jeg dette ???

Set category = nothing
If isobject(category) then
For Each val In category
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:55 #6
måske

If IsNull(category) then ..
Avatar billede mjanum Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:57 #7
nope har prøvet.....også med isempty, men den tager fat i for each løkken alligevel... er vi ovre i en on error resume next og så teste Err objectet(efter der er lavet noget ved object) via et eller andet lækker kode??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:59 #8
Hmm.. lyder lidt wierd .. jeg ved det faktisk ikke..
Avatar billede lbs Nybegynder
01. november 2000 - 01:30 #9
Vis os lige din kode, så vi kan trylle..

Dit spørgsmål er rimeligt uklart, og asp er ret simpelt på det område, så vi kan snildt hjælpe dig, bare du viser os de få linier i løkken
Avatar billede mjanum Nybegynder
01. november 2000 - 11:05 #10
Jeg har umiddelbart dette testkode stykke, category er et arrayobject returneret fra MS SIteserver:

Set category = Getcategory(CTID) \' funktion der laver set getcategory=nothing, hvis ingen kategori findes

Set category = nothing \' Til test
If isobject(category) then
  For Each val In category
    Response.write val.name
  Next
End if

Jeg vil altså sikre mig at for each ikke fejler fordi category = nothing og scriptet fortsætter til for each, selvom om objectet er sat til nothing. Er det klart nok :-)
Avatar billede mjanum Nybegynder
02. januar 2001 - 10:08 #11
jeg lukker lige og slukker.......
Avatar billede mjanum Nybegynder
02. januar 2001 - 10:08 #12
nu