Avatar billede jrxxx Nybegynder
02. februar 2003 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS alt html tekst med samme font

Her er et spm som vil kunne besvares hurtigt.

Hvordan skal koden se ud i CSS stylesheetet, når jeg gerne vil have alt tekst i den samme font.

Hvad skal der stå foran parantesen ??

p {
    font-family: courier, verdana, sans-serif;
}
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. februar 2003 - 12:10 #1
body {}
Avatar billede djalex Praktikant
02. februar 2003 - 12:11 #2
BODY {FONT-FAMILY: Tahoma; FONT-SIZE: 13px}

er til alm text... hvis du erstatter body med td er det i tabeller...

//DjAlEx
Avatar billede salle Nybegynder
02. februar 2003 - 12:20 #3
husk at lave samme tags i body og td da ældre netscape ikke beholder
indstillinger fra body og bruger dem i tables
Avatar billede jrxxx Nybegynder
02. februar 2003 - 12:21 #4
Der sker ikke en dyt, hvis jeg indsætter overnstående, men hvis jeg derimod indsætter:
font {
    font-family: tahoma, verdana, sans-serif;
}

, så ændrer den alt skrift, som jeg gerne vil have det, men er der nogen problemer med scriptet ? Det er jo bygget op på en lidt anden måde.
Avatar billede tangveje Nybegynder
02. februar 2003 - 12:29 #5
Sådan her...

* {
    font-family: courier, verdana, sans-serif;
}
Avatar billede tangveje Nybegynder
02. februar 2003 - 12:31 #6
Er den korrekte måde at gøre det på skulle jeg vist nævne :) Så gælder det ALLE elementer på siden, med din egen gælder det kun for <font> tags som alligevel er forældede og ikke burde bruges længere