Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 12:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VCD brænding

jeg har en film som er i bin/cue filer hvordan brænder jeg den i vcd format jeg bruger NERO har prøvet at trykke vcd under video men når jeg så skal tilføje filerne vil det ikke lade sig gøre. skal jeg ændre fil formatet til noget andet og hvordan gør jeg og med hvad...
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
02. februar 2003 - 12:09 #1
Det er et image du skal brænde ud. HEr skal du ikke gøre andet end at hoppe op i File -> Burn image. Så vælger du cuefilens navn og trykker på åbn. Herefter vælger du hastighed (brug 4x - 8x, hvis den skal bruges i en DVD-afspiller) og trykker på brænd, som i en hver anden brændesituation.
Avatar billede roma Nybegynder
02. februar 2003 - 12:20 #2
Nej du behøves ikke at brænde den ud på cd!!!!!

Du kan sagtens nojes med at lægge den over på HDD og derefter brænd den, hvis du vil......du ville jo nødig bruge en cd på det? ,-)

Hent ISOBUSTER:

http://users.pandora.be/smart.projects/isobuster1.htm

Ang.: vcd brænding...du kan kun brænde succesfulde cd, hvis din fil-type er *.mpg, eller vil den hele tiden hvis fejl
Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 13:32 #3
til k.harritsoe:
jeg har prøvet som du sagde men jeg tror at mine filer skal ændres til et andet format hvilket ved jeg ikke håber du ved det roma har skrevet det skal være *.mpg, men hvordan ændrer jeg dem til det uden de store problemer
Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 13:33 #4
til roma:
det er ikke mig der skal se dem det er til en anden som skal se den på sin dvd hvordan ændrer jeg mine bin/cue filer til mpg formatet for når man skal brænde vcd understøttes bin/cue filer jo ikke og så kan det ikke lade sig gøre
Avatar billede roma Nybegynder
02. februar 2003 - 15:53 #5
Har du været inde og hente programmet isobuster!?

Hvis ja, så kør programmet og pak filerne ud på computeren.

Dernæst åbn nero, og vælg enten vcd eller svcd....hent de udpakkede filer og tilføj dem inde på nero (vdc/svcd) mappen.....dernæst skulle det ikke give nogle problemer! ,-)

-Roma
Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 16:45 #6
til roma: jeg pakkede noget ud ved ikke om det er det rigtige men prøvede da jeg så gik ind i nero og valgte vcd og skulle tilføje mine filer var der følgende probler forkert stømkodning ingen video ingen lyd?? hvad har jeg gjort forkert...
Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 16:53 #7
nu fik jeg det til at virke men normalt er mine film i avi format hvis jeg vil brænde dem som vcd kan jeg så også bruge iso så de kan brændes med nero. jeg har lige et spørgsmål til ved du hvordan man lægger tekst på det man brænder ud på sin vcd hvis du kunne beskrive det på et forståeligt sprog ville det være perfekt...
Avatar billede cyberthug Nybegynder
02. februar 2003 - 17:13 #8
jeg tror ikke jeg har gjort det rigtigt for når jeg tilføjer dem i nero siger nero at det ikke er i mpeg format... kan jeg selv vælge hvilket format jeg vil have det pakket ud i og hvordan gør jeg kan du også forklare det i et forståeligt sprog ps. håber ik jeg er til for megen ulejlighed....
Avatar billede roma Nybegynder
02. februar 2003 - 17:26 #9
Hei Cyberthug

Ser du, nero kan kun brænde vcd eller svcd i filformat *.mpg. Dvs. *.avi og de andre video formater er ikke beregnet til dette. For da en dvd-afspiller kun kan læse mpeg-1 og mpeg-2 formater, kan du altså ikke brænde *.avi

Hvis din film er i *.avi format, kan du altså ikke brænde det ud på en vde skive, med mindre du konvetere *.avi filen til *.mpg, og det kræver da også at du har et konvertering program.....

hvis du absolut behøver at brænde den ud på vcd, vil jeg anbefale at du går ind på google.com og søger på ordet: "avi2vcd". Dette program gør det muligt at ændre filen til *.mpg som du ønskede....

Jeg har skrevet det jeg kan forklare på normalt forstående sprog...andet har jeg ikke at tilføje, end held og lykke!

-Roma
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
03. februar 2003 - 20:47 #10
cyberthug >> hmmm okay... Hvis den imagefil, som du prøver at brænde ikke er ordentligt konfigureret til VCD, ja så er det klart at det ikke virker...

Men jeg har nu aldrig haft problemer med at brænde VCD-film udfra bin/cue filer