Avatar billede sqren Nybegynder
02. februar 2003 - 02:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgescript til MySQL

Hej
Jeg har haft fingrene i en masse søgescript, men har ikke kunne få en eneste af dem til at due. Derfor søger jeg om hjælp til dette.

<HTML>
<HEAD>
<!-- Minus AutoDato -->
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<TITLE>MySql søger</TITLE> <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
<form action="http://www.thomaslunde.dk/seek.php" method="get"><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
Søg: <input type="text" name="seek"> <input type="submit" name="sog" value="Søg"></FONT></form>
<p><FONT FACE="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" SIZE="1">
  <?
if ($seek) {

$host          =        "N/A";
$loginname  =        "N/A";
$password    =        "N/A";
$database    =        "N/A";

mysql_connect("$host", "$loginname", "$password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("$database") or die (mysql_error());

$sql = mysql_query("select titel, PASSWORD(id) AS link, hits from downlist where titel like '%$seek%'");
$number = mysql_num_rows($sql);
print  "Din søgning på: <b>$seek</b> gav $number resultater";

while ($row = mysql_fetch_array($sql)) {
print "<li><b><a href=\"scripts.php?Download=$row[link]\" target=\"_blank\">$row[titel]</a></b> ($row[hits] Hits)</li>";
}
} elseif ($sog) {
print "Du skrev ikke noget søgeord!!";
} else {
}
?>
  </FONT></p>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede josini Nybegynder
03. februar 2003 - 15:10 #1
Hvad er problemet med ovenstående script?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
03. februar 2003 - 15:14 #2
if ($seek) {
ændrer du til
if ($_GET["seek"]) {

og denne linie
<form action="http://www.thomaslunde.dk/seek.php" method="get">
skal du ændre
action="http://www.thomaslunde.dk/seek.php" til
action="$_SERVER['PHP_SELF']"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2003 - 15:14 #3
action="http://www.thomaslunde.dk/seek.php"

tror du ikke det skal byttes ud med stien til din egen fil i stedet....

Gemmer du ovenstående som "seek.php"

Så kan du nøjes med :

<form action="seek.php" method="get">

/Nikolaj
Avatar billede sqren Nybegynder
03. februar 2003 - 15:28 #4
Undskyld jeg fortalte overhovedet ikke hvad det var jeg ville have.
Det er fordi at jeg har prøvet en masse søge script og kunne ikke få nogle af dem du. Så derfor vil jeg gerne have hjælp til dette. Jeg har indtastet mine egne oplysninger omkring host, database mm. og i form action linien. Jeg får desværre denne fejl meddelelse:
Warning: Access denied for user: 'sjovert_dk@localhost' (Using password: YES) in /customers/sjovert.dk/sjovert.dk/httpd.www/seek.php on line 20

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'sjovert_dk@localhost' (Using password: YES) in /customers/sjovert.dk/sjovert.dk/httpd.www/seek.php on line 20
Access denied for user: 'sjovert_dk@localhost' (Using password: YES)
Avatar billede sqren Nybegynder
03. februar 2003 - 15:32 #5
Jeg ved ikke rigtig hvordan denne søgemaskine duer. Jeg vil bare gerne have den kan søge i mine html dokumenter. Jeg har aldrig brugt database før så der ligger overhovedet ikke noget i den. Kan det være det der er fejlen. Både php og MySQL er helt nyt for mig.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. februar 2003 - 20:20 #6
denne søgemaskin kan du ikke bruge til dit formål, medmindre at dine egne sider er lavet med backend i den pågældende database, men jeg mener at google har en mulighed for at lave det du søger på din egen side
Avatar billede sqren Nybegynder
05. februar 2003 - 14:52 #7
Ja, det ved jeg (Google), men desværre er mine sider ikke indekseret der så jeg venter på at de bliver det.
Avatar billede sqren Nybegynder
17. februar 2003 - 19:08 #8
lukket