Avatar billede zyber Nybegynder
01. februar 2003 - 17:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Object man kan tilgå fra alle forms

I IIS (web) har man et application object som man kan gemme data i, og som er tilgængeligt fra alle sider. Hvordan laver jeg det samme i en windows applikation. Jeg vil gerne læse noget data ind ved program start evt. også bruger identifikation, og det skal jeg så nemt kunne tilgå på alle forms.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
04. februar 2003 - 23:06 #1
Hvordan er dit program struktureret? Hvis du har en slags mainform som hele tiden er åben, kan du lave nogle public variabler i dens klasse, som du giver dine andre forme adgang til på følgende måde:

(i deres respektive klasser)

new dinMainFormKlasse Parent;

public dinAndenFormKlasse(dinAndenFormKlasse parent)    // Constructor
{
  Parent = parent;
}

Når du så laver dinAndenFormKlasse, angiv this som parent.

Eller mener du noget helt andet?
Avatar billede zyber Nybegynder
13. februar 2003 - 14:29 #2
Det er selvfølgelig en måde at gøre det på.
Avatar billede soulslider Nybegynder
17. februar 2003 - 03:18 #3
lav en singleton ....

class A
{
  private A instance;

  protected A() {}

  public A Instance()
  {
    if ( instance == null )
      instance = new A();
    return instance;
  }

nu vil du fra alle steder i dit program altid kunne få fat i lige netop denne instans ved at skrive:

A obj = A.Instance();

}