Avatar billede bmo Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:28 Der er 14 kommentarer

Tilgå database på anden server

Jeg anvender PWS 4.0. på en NT 4.0 workstation

Jeg har en ASP side, som laver et ODBC-database opslag.

Det virker fint, når min database ligger på den samme PC som PWS.

Hvis jeg flytter databasen over på et \"shared\" drev på en anden PC (NT 4.0 Sever), så virker det ikke mere.

Er det overhoved muligt at foretage ASP-ODBC database kald på en fremmed server?

Hvis Ja. Hvad skal jeg gøre for at det virker? Opsætning på PWS, Rettigheder
på fremmed server etc...

Avatar billede enlize Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:30 #1
Nej ikke hvis det er Access du henter oplysninger fra :)
Avatar billede bmo Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:33 #2
Jeg bruger Concorde XAL.
Avatar billede enlize Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:36 #3
Når du laver en forbindelse til din database, er det så et DSN opslag, eller er det en DSNLess...

Kan du ikke prøve at poste din kode?
Avatar billede bmo Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:43 #4
<HTML><HEAD>
<TITLE>Henter data fra Concorde</TITLE>
</HEAD>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DSN=odbcxal;UID=XXX;PWD=\"
sql = \"select * from sagpost\"
Set RS = Conn.Execute(sql)
%>
<%  Do While not RS.eof %>
......

Får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'
[Simba][Simba ODBC Driver][Codebase File Library]Missing File, C_TXTDAT.*
/proj/sag/post.asp, line 6

Selvom der findes en fil med navnet C_txtdat.dk

Som sagt: Det virker fint, hvis databasen ligger lokalt i C:\\XAL men ikke hvis jeg flytter den til G:\\XAL (som er et \"shared\" drev på vores NT server).

Jeg kan godt lave ODBC opslag i databasen, hvis jeg bruger SQL-statements fra et andet program (f.eks. winsql)
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:49 #5
Man kan nemt hente dataene fra en anden server, det er det, der er hele princippet i ODBC...  Du skal bare ændre ODBC adgangen, så du benytter den nye database, og hvis du bruger en ODBC-Less connection, skal du henvise til den nye placering. Dog skal du være klar over, at det \"shared\" drev skal være delt til brug i PWS/IIS, samt at den anonyme konto i WinNT skal have eksekverbare rettigheder på det \"shared\" drev...
Avatar billede bmo Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:57 #6
Jeg har ændret opsætningen på ODBC-driveren (jeg kan jo godt lave opslag fra winsql).

Jeg har fundet denne link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q197/9/64.asp

som forklarer hvordan man giver IIS rettigheder til at foretage opslag på \"shared\" drev, men jeg kan ikke finde nogle tilsvarende opsætningsmuligheder i PWS:

Open the Internet Service Manager.

Right-click the Web Application, and select Properties.

Select the Directory Security tab.

Select Edit from the \"Enable Anonymous Access and Authentication Control\" section.

From the dialog box that appears, make sure that \"Allow Anonymous Access\" is selected, and then click Edit.

De-select the \"Enable Automatic Password Synchronization\" option and type in the username(IUSR_ComputerName) and the password.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
01. november 2000 - 08:07 #7
1. Åbn PWS
2. Vælg \"fanebladet\" Advanced
3. Klik på Add
4. Vælg dit bibliotek og angiv det virtuelle navn
5. Angiv rettigheder (Execute og scripting er nødvendige ved database adgang...
Avatar billede bmo Nybegynder
01. november 2000 - 09:19 #8
Virker ikke!!!

Jeg får denne fejlmeddelelse, når jeg forsøger med G:\\XAL

The virtual directory must be on a valid local drive
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
01. november 2000 - 09:23 #9
Rettighederne på serveren, hvor G: er, skal ændres, så brugergruppen \"Everyone\" har adgang, samt at man kan nå serveren fra internettet, hvilket er en enorm sikkerhedsrisiko....  Opret et nyt share på serveren, som kun databasen ligger på, at give \"Everyone\" alle rettigheder på mappen...  Desværre er jeg bange for, at du mister din server til hackere....
Avatar billede bmo Nybegynder
01. november 2000 - 09:33 #10
Det hele foregår på vores intranet, så der er ingen fare.

Jeg har oprettet brugeren IUSR_\"min_computer\" på den NT-server, hvorpå G:\\XAL ligger. Desuden har \"everyone\" \"full control\" på dette bibliotek.

Hvis jeg logger ind som IUSR_\"min_computer\" på domænet, kan jeg godt kigge i filer på G:\\XAL

Jeg får samme fejlmeddelelse uanset hvilket \"fremmed\" bibliotek jeg forsøger give et virtuelt navn fra PWS.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
01. november 2000 - 09:46 #11
Kan det være en begrænsning i PWS ??  Der er iforvejen det rø.ir.. begrænsning, at der kun kan være 2 online brugere (mål på sessions) på PWS...  Prøv at hoste applikationen på en IIS, og se, om det kan lade sig gøre...
Avatar billede bmo Nybegynder
01. november 2000 - 10:16 #12
Jeg vil lige se om jeg kan grave en NT-server frem, som jeg må installere IIS på.

Jeg vender tilbage....
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
02. november 2000 - 11:52 #13
DNS=odbcxal indeholder oplysninger om hvor basen ligger, er du sikker på at du har husket at ændre disse oplysninger fra C:/ til G:/

//john
Avatar billede bmo Nybegynder
02. november 2000 - 12:09 #14
Ja!!

Hvis jeg bruger ODBC-driveren \"udenfor\" PWS kan jeg godt lave opslag.

/Bjarni