Avatar billede krimi Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af database, hvor tit?

Hej

Hvor tit vil I anbefale at man laver en back up af en MSSQL database, som har tilknyttet cirka 500-600 brugere. Der sker ca. 2-3 ændringer pr. bruger pr. dag.
Jeg håber ikke, at spørgsmålet lyder for tåbeligt, men jeg har ingen erfaringer i forbindelse med vedligeholdelse af en database.

Mvh
Lars
Avatar billede halnet Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:19 #1
Hver dag!
Men det kommer meget an på hvor vigtig den information brugerne gemmer er.

- Anders
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:19 #2
er jo helt op til dig selv...skal jo tænke på hvor slemt det ville være hvis at du mistede databasen...........
Avatar billede orfeus Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:19 #3
hvor følsomme er dataene???
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:23 #4
Prøv at forestille dig at mens du læser dette indlæg begynder et eller andet at lugte brændt..... du kigger hen på serveren hvor harddisken nu mest minder om en rosin. Hvad ville der ske nu?

Hvis det er betalende brugere har de i hvert fald krav på nogle backups mindst én gang om dagen ville jeg også sige.
Avatar billede limemedia Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:23 #5
daglig incrementiel og ugentlig fuld... gem backup for MINDST 2 uger !
Avatar billede orfeus Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:24 #6
gør det mindst hver nat(performance)
Avatar billede beaviz Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:24 #7
Min løsning: backup hver dag efter fyraften, fredag tages den med i bankboks, brandskab eller lignende - ihvertfald ud af huset.
Alle backupper skal alt efter indholdet være krypteret.
Avatar billede kimsom Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:26 #8
Under alle omstændigheder mindst een gang om dagen (natten).
Med så få ændringer (pr. bruger) er det nok ikke et helvede hvis
de skal genindtaste 3 oplysninger. Bliver den kun brugt i almindelig
arbejdstid kan man dumpe den ved 12-tiden også. Så er det i værste
fald kun en halv dags data der ryger.
Avatar billede krimi Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:26 #9
Hej

Tak for jeres hurtige svar.
Det drejer sig om en medarbejder-database som ud over medarbejdernes personlige oplysninger, bla. også indeholder informationer om medarbejdernes vagt perioder.
Jeg skylder nok at sige, at det drejer sig om et skole projekt, som foregår samarbejde med en virksomhed.

Mvh
Lars
Avatar billede halnet Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:12 #10
God pointdeling... :o(

- Anders