Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 00:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan linker man iframes?

Hej folkens!

Jeg sidder og fremstiller en hjemmeside med 3 iframes. Mit spørgsmål er, hvordan linker man fra en iframe til en anden? Jeg er rimlig desperat... derfor de høje point.
Avatar billede roma Nybegynder
01. februar 2003 - 00:57 #1
hvad mener du helt konkret? vil du have at en ny side skal komme frem i iframen?
Avatar billede roma Nybegynder
01. februar 2003 - 00:59 #2
Det eneste du kan gøre er at oprette en tabel, og derved lægge en iframe ind! og linke dem på forskellige måder! Derfor vil det klart nemmere at skrive hjemmesiden i fróntpage!
Avatar billede ckh Nybegynder
01. februar 2003 - 01:02 #3
Hvis jeg har forstået det korrekt er det vel ikke mere kompliceret end at sætte navnet på den iframe det skal loade i ind i dit <target> tag i <a href> tagget
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 01:10 #4
http://spam.amok.dk - Der er et eksempel, på at "nyheder" skal åbnes i den midterste iframe.. :) Hvis det er konkret nok :)
Avatar billede ckh Nybegynder
01. februar 2003 - 01:48 #5
Så vidt jeg kan se "hedder" din midterste iframe I4..... så sætter du den som target i din <a href> om "nyheder"

udskift

<a href="table.htm"><font color="#008000">Nyheder</font></a></font></b></p>

med

<a href="table.htm" target="I4"><font color="#008000">Nyheder</font></a></font></b></p>
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 01:56 #6
Du skal huske at dine Iframes skal have et unikt navn.
Her i eksemplet hedder de test1 og test2

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<iframe SRC="side1.html" NAME="test1" WIDTH="200" HEIGHT="300" FRAMEBORDER="1"></iframe>
<iframe SRC="side2.html" NAME="test2" WIDTH="200" HEIGHT="300" FRAMEBORDER="1"></iframe>

</BODY>
</HTML>

-----------------------------------------------------------------------------------------
Din side med link

<A HREF="side3.html" TARGET="test2">side3.html</A>

//mvh
muss
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 02:04 #7
Altså bør din "menu-side" se sådan ud ;o)

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Nyheder</title>
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>
    function openwin(url) {
        open(url,"Screenshots",'toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=640,height=480');
    }
</SCRIPT>
</head>

<body bgcolor="#000000">

<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font color="#00FF00" size="2">
Navi</font></b></p>
<hr color="#FF9900" width="50%" size="1" align="left">

<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#00FF00">
<a href="table.htm" target="I4"><font color="#008000">Nyheder</font></a></font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">Admins</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">Tagwall</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">IRC</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">Regler</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">Download</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">X-Admins</font></b></p>
<p style="margin-top: 0; margin-bottom: 0"><b><font size="2" color="#008000">Ugens Sang</font></b></p>

</body>

</html>
Avatar billede ckh Nybegynder
01. februar 2003 - 02:11 #8
muss>> Det var dælme mange ord du du fik brugt for at ende på den samme sætning som mig ;-)
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 02:59 #9
>> ckh

well... havde skrevet det da Eksperten lige skulle rette fejl og postede det da siden atter var oppe og så derfor ikke dit svar ;o)

Håber du kan tilgive ..... hehehe
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 03:02 #10
Hmm... ska jeg lave sådan en til alle links ?
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 03:13 #11
target="I4" <-------- Du skal kun tilføje dette
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 03:22 #12
Hvordan tilføjer jeg en scrollbar på en openwin javascript ting? :D
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 03:26 #13
Den forstår jeg ikke......
Vil du ha' scrollbars i dine iframes ??
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 03:28 #14
Nej sorry.. det er en anden ting..
Kig under admins og tryk på en af dem
Avatar billede muss Nybegynder
01. februar 2003 - 03:32 #15
Du skal ændre "scrollbars=0" til "scrollbars=1"

//muss
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 03:33 #16
LOL SORRY !
Avatar billede andthegreat Nybegynder
01. februar 2003 - 03:35 #17
200 points til dig muss... du gav den bedste forklaring...