Avatar billede thomasjensen Nybegynder
31. januar 2003 - 01:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Preloader til swf på et lavere _level

Jeg skal lave en preloader til et movieclip, som bliver vist, når man trykker på en knap i min menu. Min main-swf, hvorfra preloaderen skal køre, er placeret på den højeste level - nemlig _level100. De swf's som bliver loadet ind, loades ind på et lavere level - bestemt af en variabel, der hedder curLevel. Denne variabel er placeret i første frame af min main-swf (_level100).

Swf'erne bliver rigtig nok loadet ind på et lavere level, men min preloader viser NaN.

Hvordan kan det løses?

Jeg benytter mig af følgende script i min preloader-MC:

onClipEvent (enterFrame) {
  percentLoaded = Math.ceil(_level[_root.curLevel].getBytesLoaded() / _level[_root.curLevel].getBytesTotal() * 100);
  procent = percentLoaded + " %";

  if (percentLoaded == 100) {
      play();
  }

"procent" viser antal procent indlæst, men den skriver NaN %
Avatar billede the_snow Nybegynder
31. januar 2003 - 02:14 #1
hvordan ser resten af din kode ud ?
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
31. januar 2003 - 02:25 #2
Preloader-MC'et indlæser swf'en til et underliggende level umiddelbart før preloaderen fremkommer (som er næste frame) med følgende kode:

loadMovieNum(_root.movieName, _root.curLevel);
movieName bestemmes af hvilken knap, man trykker på.

Hvad er du da interesseret i??
Avatar billede thomasjensen Nybegynder
31. januar 2003 - 02:45 #3
Jeg fandt selv ud af det:

onClipEvent (enterFrame) {
  percentLoaded = Math.ceil(eval("_level" add _root.curLevel).getBytesLoaded() / eval("_level" add _root.curLevel).getBytesTotal() * 100);
  procent = percentLoaded + " %";

  if (percentLoaded == 100) {
      play();
  }