Avatar billede thrill Nybegynder
30. januar 2003 - 23:23 Der er 3 løsninger

Billigt og godt MB til Celeron ?

Er der en som kan "udpege" et fornuftigt MB til en Celeron CPU ? Jeg er i tvivl om jeg skal vælge MSI / Aopen / Asus -ECS - eller ?

Der skal være LAN/LYD & grafik onboard + en AGP port. Maskinen er mest en "kontor" pc, dog med mindre spil.

Hvor meget henter man ved at bruge DDR ram istedet for SD ?
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
30. januar 2003 - 23:42 #1
MOBO'et må du selv vælge. Tag her efter secifikationerne. DDR 2100 mod PC 133 Vinder DDR'en med ca 20%
Avatar billede sasdk Nybegynder
01. februar 2003 - 20:44 #2
MSI/AOPEN/ASUS alle kendt for kvalitet, men også tit lidt dyrere.. ECS er som regel billigere, men ganske udemærket til alm brug, fx kontor... de laver tit boards med masser af onboard ting. Vil du have konkrete forslag, eller skulle du nok selv komme med nogen.
DDR-ram er meget hurtigere end SD-ram, findes efterhånden mange hastigheder af DDR, men reelt set er det kun gamere der rigtig udnytter dem. SD er fint til kontor brug, og også meget billigere. Til kontor vil jeg mene at det er meget bedre med 512 mb SD ram, i stedet for 256 mb DDR, omtrent samme pris,fordi det ikke er ram hastigheden du kommer til at udnytte, men til gengæld mængden, alt efter hvilke og hvor mange programmer du vil arbejde med på en gang
Avatar billede thrill Nybegynder
11. februar 2003 - 22:52 #3
Takker.