Avatar billede radar_15 Nybegynder
30. januar 2003 - 14:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke høre Net Radio

Hej alle sammen...

Jeg er har lige fået ADSL før havde jeg 56K modem. ADSL´en er 1 mega bit.
nå men mit problem er at jeg gerne ville høre net radio, men det kan jeg ikke??? når jeg f.eks. logger ind på dr´s netradio stopper den lige før at den skal til at buffe eller hade den nu ellers siger..  men når jeg går ind på voice virker det helt okay.. nu har jeg nok prøvet ca. 10 net radioer men det er kun voice der virken!!!

Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede blackie Nybegynder
30. januar 2003 - 14:39 #1
Er det gennem Windows media player??
Avatar billede blackie Nybegynder
30. januar 2003 - 14:44 #2
Jeg mener, gælder det også Windows Media Player 9.0? Og hvad med real player?
Avatar billede blackie Nybegynder
30. januar 2003 - 14:50 #3
Real kan du ikke bruge det har vist noget med licens at gøre, som skal betales til Danmarks Radio og det vil man åbentbart ikke på Real.
Avatar billede radar_15 Nybegynder
30. januar 2003 - 14:54 #4
Nej dr´s net radio går gennem dr´s eget program så der kan jeg ikke gøre så meget men the voice gøre jeg gennem windows media player
Avatar billede cdc Novice
30. januar 2003 - 14:54 #5
har du installeret macromedia flash player
Avatar billede cdc Novice
30. januar 2003 - 14:55 #6
<snip fra DR>
Hvis det ikke fungerer
Hvis du har fulgt anvisningerne her og stadig har problemer kan du evt. prøve med Microsofts hjælpesider til Windows Media Player.

Løsningsforlag
PC: Hvis netradioen ikke buffer, kan det skyldes at der er en firewall der blokerer for vores stream. Vi bruger standard porte.

På Microsofts hjælpeside kan du se hvilke porte du skal åbne, her.

Er dette ikke tilstrækkeligt må du kontakte din ISP/firewall adm.

</snip>
Avatar billede cdc Novice
30. januar 2003 - 14:56 #7
DR P3 kan også køres via Media Player:

Afspil direkte i Windows Media Player
Hvis du er blandt de uheldige, der ikke kan få DRs Netradio til at fungere, kan du bruge de direkte links til kanalerne herunder. Windows Media Player vil så starte og afspille den valgte kanal.

Kanal Kvalitet
P1 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P3 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Jazz 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Klassisk 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Boogie - Hitradio 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Electric - Alternativ Rock 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Ghetto - R&B/Hip Hop 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Avatar billede radar_15 Nybegynder
30. januar 2003 - 15:04 #8
/cdc

ok tak for hjælpen
jeg gik bare ind i
windows media player / radio tuner
og der fra kunne jeg godt komme på
kan du ikke lige skrive et eller andet som svar så du kan få dine Point...

Tak /cdc
Avatar billede cdc Novice
30. januar 2003 - 15:05 #9
svarer :o)
Avatar billede cdc Novice
30. januar 2003 - 15:05 #10
du kan også hente den her: http://www.dr.dk/netradio/?venstre=true