Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 16:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hvordan henter jeg den oplysning : Ihr Name: x1-6-00-40-7b-6f-a3-

Når jeg går ind på http://www.ipcheck.de/ , kan jeg see hvor jeg kommer fra... hvordan henter jeg den oplysning ???

Ihr Name: x1-6-00-40-7b-6f-a3-ab.k113.webspeed.dk
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 17:04 #1
hvordan henter jeg den oplysning, på en bruger på min webside...???
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 17:23 #2
Response.Write(Request.ServerVariables("REMOTE_HOST"))

-hvis du vil have oplysningen FRA brugeren, kan du fx. sætte det ind i en database eller i en tekstfil!

-læs mere om hvordan du gør dette på www.html.dk !

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 17:32 #3
<%

    ' skal tomme referrers også gemmes i logfil ?
    logTomme = true

    ' find logfilens navn ud fra dags dato
    'filename = right("0" & year(now), 2) & right("0" & month(now), 2) & right("0" & day(now), 2) & ".log"

    'En samlet logfil istedet for en pr dag
    filename = "tracker.log"

    ' opret system objektet til filhåndtering
    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    ' opret en reference til vores logfil - enten eksisterende ellers oprettes en ny
    Set a = fs.OpenTextFile(server.mappath(filename), 8, True, False)

    ' hvis der er nogen referrer, så gemmes denne
    if request.servervariables("HTTP_REFERER") <> "" then
        a.writeline(time & " : [" & request.servervariables("REMOTE_ADDR") & "] - " & request.servervariables("HTTP_REFERER") & " - " & request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"))
    else
        if logTomme then
            a.writeline(time & " : [" & request.servervariables("REMOTE_ADDR") & "] - " & request.servervariables("HTTP_REFERER") & " - " & request.servervariables("HTTP_USER_AGENT"))
        end if

    a.close

%>

her vil den oprette en fil på serveren, hvor den vil logge alle de iper der har besøgt din side..!

//>Rune
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 18:02 #4
Hmm... det er ikke lige Ip adr. jeg mangler og kunne hente og lægge i database... men hvilken internet udbyder brugeren kommer fra.... det kære politi kræver begge oplysninger, når man andmelder misbrug/cikane... altså ip og hvilken Internet udbyder brugeren kommer fra...
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 18:07 #5
når ham der ejer http://www.ipcheck.de/ kan få sin webside til at vise hvilken Internet udbyder jeg kommer fra så må jeg også kunne hente den samme oplysning om de bruger der mine websider... og lægge det ned i en database..
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 18:07 #6
jesperkh> Prøv at brug det script jeg har postet ovenfor, der skulle gerne være det hele!

//>Rune
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 18:46 #7
jeg har prøvet og lægge de "Request.ServerVariables" der er i din "logfil" op her og som du kan see er den der henter internet udbyderen, der ikke..... http://www.giovanni-pizza.dk/
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 18:58 #8
Hmm så ved jeg sq ik' lige rigtig hvad det er du er ude efter!
-men her har du alle servervariabler der findes!

http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/request_servervariables.html

//>Rune
Avatar billede soes Nybegynder
29. januar 2003 - 19:29 #9
tror at der findes et komponent til at trace med i asp, mener at jeg har stoedt paa det foer. Giv mig lige lidt tid saa kan det vaere jeg finder noget.
Avatar billede soes Nybegynder
29. januar 2003 - 19:51 #10
http://www.hexillion.com/samples/
Proev lige at tage et kig paa denne side. Der hvor der staar 'Diagnostics' er der et punkt der hedder Traceroute, tror at det kan bruges - omskrives
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 19:52 #11
soes... Det håber jeg du ka... min ven der  har et pizzeria er meget plaget af nogen der laver falske bestillinger ..
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 19:59 #12
aajesperkh> Har du prøvet med de forskellige servervariabler?

//>Rune
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 20:10 #13
Rune> jep men uden held
Avatar billede soes Nybegynder
29. januar 2003 - 20:13 #14
servervariablerne henter kun information ud som ligger i HTTP head saa vidt jeg ved. Det indeholder ikke nogle informationer om hvilken udbyder du har, men drejer sig kun om det enkelte request
Avatar billede caspers Nybegynder
29. januar 2003 - 20:20 #15
Du har brug for a lave en nslookup af IP nummeret, hent et script:
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?lngWId=4&txtCodeId=7507
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 20:23 #16
soes>> http://www.hexillion.com/samples/AspLookup.asp her kan ved og indtaste IP få den adr. på den Internet udbyder brugeren kommer fra... jeg kan bare ikke rigtig gennemsku hans asp koder..
Avatar billede caspers Nybegynder
29. januar 2003 - 20:26 #17
Eller:

Add this at the top of your page to set up your variables. It must be the first thing on your page. It should be right before the <html> tag.

<%@ Language="VBScript" %>
<%
If Request.Form("frmHost") = "" Then
' Set Initial Value to Local IP Address
strIP = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Else
strIP = Request.Form("frmHost")
End If
%>

Then add the following form and function somewhere on your page in between the <body> and </body> tags.

<form method="post" name="frmRDNS">
<p>&nbsp;</p>
<p align="center"><label for="frmHost"><font face="Arial" size="2"><b>Type in an IP
address to find out the domain name.</b></font></label></p>
<p align="center"><font face="Arial" size="2"><b><label for="frmHost">Host IP:
</label><input type="text" name="frmHost" id="frmHost" value="<%=strIP %>" size="20">
<input type="button" name="btnSubmit" id="btnSubmit" value="Lookup" onclick="document.frmRDNS.submit()"></b></font></p>
</form>
<p align="center"><font face="arial" size="2" color="#003366"><b>
<%
rMethod = uCase(Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD"))
If rMethod = "POST" Then
' Lookup Host
strReturn = NSlookup(strIP)
If strReturn <> "" Then
Response.Write "<BR>" & strReturn
Else
' A Lame Host is any Valid Host that DNS Cannot Resolve
' See InterNic for Details
Response.Write "<br>Could Not Resolve DNS For " & strIP & "<BR>See InterNic for Details"
End If

Function NSlookup(strHost)
'Create Shell Object
Set oShell = Server.CreateObject("Wscript.Shell")
'Run NSLookup via Command Prompt
'Dump Results into a temp text file
oShell.Run "%ComSpec% /c nslookup " & strHost _
& "> C:\" & strHost & ".txt", 0, True

'Open the temp Text File and Read out the Data
Set oFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oTF = oFS.OpenTextFile("C:\" & strHost & ".txt")

tempData = Null
Data = Null
i = 0
Do While Not oTF.AtEndOfStream
Data = Trim(oTF.Readline)
If i > 2 Then ' Don't want to display local DNS Info.
tempData = tempData & Data & "<BR>"
End If
i = (i + 1)
Loop

'Close it
oTF.Close
'Delete It
oFS.DeleteFile "C:\" & strHost & ".txt"

Set oFS = Nothing
NSlookup = tempData
End Function
%>
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 20:51 #18
caspers>> ka du skrive den om så man ikke ska klikke på "Lookup"... men den gør det aoutomatisk når siden loader..
Avatar billede caspers Nybegynder
29. januar 2003 - 21:29 #19
Bare lad funktionen NSlookup blive der og skriv følgende for at få hostnavnet:

strReturn = NSlookup(Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR"))
Avatar billede jesperkh Nybegynder
29. januar 2003 - 21:48 #20
caspers>>> Takker mange gange og kvittere :-)))