Avatar billede bigtrouble Nybegynder
29. januar 2003 - 07:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slette DB

Hvordan kan man hurtigt slette ALLE poster i en DB ?

Jeg har en DB som skal tømmes hver dag, men kender kun til, hvordan man sletter en post af gangen.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 07:21 #1
DELETE FROM mintabel

og virker det ikke så find et ydryk, der altid er sand:

DELETE FROM mintabel WHERE ID > -99

Dette er selvfølgelig kun for en tabel og ikke en hel DB. Håber det er godt nok :o)
Avatar billede jfl Nybegynder
29. januar 2003 - 07:24 #2
Hvis kommandoen TRUNCATE er understøttet, er den hurtigere end DELETE.
TRUNCATE TABLE mintabel
Avatar billede arnvig Nybegynder
29. januar 2003 - 08:13 #3
Du skriver poster i en DB ?

Normalt ligger posterne i en tabel, hvoraf de kan være flere i en DB.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 08:54 #4
arnvig: Hvis du vil til at kneppe myrer, så kan man godt sige, at en DB, der indeholder tabeller med poster, indeholder poster.
Avatar billede arnvig Nybegynder
29. januar 2003 - 23:31 #5
Rolig nu, Small-I , prøver bare at forstå spørgsmålet. Han siger han har en DB som skal tømmes hverdag, kunne hænde at der var flere tabeller som skulle renses ud, måske var det bedre med en drop/create.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2003 - 00:30 #6
Point taken.... du behøver ikke at kalde mig sjove ting, for at fremføre dit argument.
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
06. februar 2003 - 09:10 #7
Hmmm, jeg har fundet en løsning
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
06. februar 2003 - 09:39 #8
lukket