Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:44 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

css styles ?

Jeg bruger DW (dreamweaver) jeg har oprettet et css style.. Jeg vil have lavet sådan at mine links ikke bliver understreget.. Hvordan gør jeg det ?

-//-Delta_04
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2003 - 20:46 #1
text-decoration: none;  skriver du i dit stylesheet
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 20:46 #2
Koden ser således ud

A:link    {text-decoration: none; color: #xxxxxx;}
A:visited {text-decoration: none; color: #xxxxxx;}
A:active  {text-decoration: none; color: #xxxxxx;}
A:hover  {text-decoration: none; color: #xxxxxx;}

Så er det bare at skrive ind manuelt
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:47 #3
Hvor kan jeg skrive det ??? (er nybegynder)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2003 - 20:47 #4
er det et intern style du har eller extern  altså skriver du din css i dit html dokument eller har du en fil der hedder .css
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 20:48 #5
Du skal lave en style der har navnet "a".
Det gør du ved at vælge den midterste af de tre måder at skrive navnet på en ny style på, og derefter vælge "a" i listen ovenover.
Når du så kommer ind og lave stylen, skal du sætte et kryds i Text-decoration, none.
Stylen skal hedde a (for anker) for at det kan virke.
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:48 #6
ok, men hvor kan jeg skrive den text henne, i dw er bare en boks med nogle afkrydsningfelter....
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:50 #7
Truelz <<< Tak, hvordan gør man så sådan at når musen kører over teksten bliver den understreget.. ?
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 20:51 #8
Det er der, du skal afkrydse "none", men som sagt, det virker som sagt kun hvis stylen er navngivet a, a:link, a:hover, a:visited osv.
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:52 #9
Jeg har navngivet den til a, og det virker...

"Quote" : Truelz <<< Tak, hvordan gør man så sådan at når musen kører over teksten bliver den understreget.. ?
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 20:53 #10
Okay, så skal du lave en style ved navn a:hover, det gøres ved at vælge den nederste af de tre måder ast lave navne på og derefter vælge a:hover i den øverste boks. Det betyder at den style kun bliver aktiveret når musen er "hover" (over)...
Derefter afkrydser du feltet underline
Avatar billede miraculix Nybegynder
28. januar 2003 - 20:54 #11
a:hover betyder a når musen er over
Avatar billede miraculix Nybegynder
28. januar 2003 - 20:55 #12
Sorry x-post ;-)
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:55 #13
trulz <<< Forstod jeg ik helt... "så skal du lave en style ved navn a:hover, det gøres ved at vælge den nederste af de tre måder ast lave navne på og derefter vælge a:hover i den øverste boks."
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 20:58 #14
Altså: opret en ny style og klik: "Use CSS Selector", derefter vælger du "A:hover i den øverste dropdownliste.
Derefter klikker du OK og så kan du bare vælge hvad du nu vil.
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:58 #15
Jojo! Nu fattede jeg det... :D
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 21:02 #16
Det lyder godt, så kan vi vel godt lukke dette post :-)
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 21:02 #17
Lige et sidste spørgsmål, hvorfor kan man ikke rykke teksten ind ved hjælp af mellemrumstasten ? altså sådan her.

Hej (man kan ik rykke hej 1 "mellemrumstast" ind ?

  Hej (Som sådan her)
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 21:05 #18
Den rigtige måde ville være at lave en margin-left: xx
Det kan du gøre i css
Men du kan trykke Ctrl + Shift + Mellemrum for at lave et "Non-breaking-Space"
Avatar billede delta_04 Nybegynder
28. januar 2003 - 21:08 #19
Hallo trulz har du icq eller msn ?
Avatar billede truelz Nybegynder
28. januar 2003 - 21:10 #20
ICQ 166553475