Avatar billede heidibp Nybegynder
28. januar 2003 - 20:17 Der er 17 kommentarer

forhindre download fra min hjemmeside

Hvordan forhindrer jeg at et billede kan downloades fra min hjemmeside?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:19 #1
det kan du ikke
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. januar 2003 - 20:19 #2
kort sagt :
det gør du ikke ;)

det er ret umuligt - i samme øjeblik billedet bliver vist, f.eks. på min skærm -ligger der en kopi af billedet i min internet cache. (som jeg så bare kan kopiere), eller jeg kan tage et screenshot eller..... der er rigtigt mange muligheder - så det bedste er at undlade at lægge noget op som man ikke vil have folk skal kunne kopiere.
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:19 #3
det kan du ikke. Man vil altid kunne se kildekoden og derved få adgang til billedet
Avatar billede soreno Praktikant
28. januar 2003 - 20:19 #4
Ved ikke at lægge dem på din hjemmeside.

Hvis de skal vises i browseren skal browseren downloade dem.

Hvis det kun er udvalgte der skal have adgang til billederne så kan du, hvis din server er apache, bruge ".htaccess".
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 20:20 #5
Det er ikke muligt.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
28. januar 2003 - 20:24 #6
man kan indsætte en HTML kode der gør at højreklik er umuligt
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 20:28 #7
Som andre oven har sagt er det ikke muligt, der er dog ting du kan gøre for at gøre det mindre sandsyniligt at folk anvender dine billeder.

1. Lad altid dine billeder have den mindste størrelse du har brug for at vise dem i. Placer aldrig store billeder og så sskaler den ned.

2. lad altid dine billeder være dårligst mulige opløsning. Skærm viser højest 72 dpi, ingen grund til at have billeder i højre opløsning.

3. komprimer altid dine billeder til højest acceptable komprimerings rate. Komprimering er et trade off mellem kvalitet og størelse.hvis dine billeder kun lige har en acceptabel kvalitet, er der usandsyneligt at anvde vil anvende dem til ret meget.

4. Brug vandmærke i dine billeder. Det er ret let at indsætte med photoshop, og du kan få dit vandmærke certificeret, så akke kan finde frem til kilden.

5 navngiv dine billeder specielt. Du kan faktisk søge på nettet efter filnavne, hvis dine billeder er navngivet særligt er det lettere at finde dem på nettet hvis andre har taget dem.

Du kan ikke forhindre det, men du kan gøre det mindre attraktivt
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 20:45 #8
bufferzone: hvordan ligger man vandmærke ind og får det certificeret? vidste ikke man kunne i photoshop... nogle links til tutorials eller noget?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 20:50 #9
Kik under filter - digimarc, der er udemærket hjælp at hente i photoshops hjælpefil men en tut kan sikkert også findes
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 20:50 #10
Photoshop 7.0 skal lige med
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 20:54 #11
har 7.0 fatter 0 af dte der digimarc, så jeg vil lige se nettet igennem
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 20:55 #12
ja dte - det
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. januar 2003 - 21:07 #13
Det er ikke så svært, prøv at søg på vandmærke i photoshops online hjælpefunktion, der er en glimrende vejledning
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 21:40 #14
den er på engelsk... kun hos mig?
Avatar billede heidibp Nybegynder
02. februar 2003 - 20:30 #15
1000 tak for hjælpen *SS*
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2003 - 20:40 #16
Velbekommen, min hjælpetekst er på dansk, hvis du vil have den sendt, så post en e-mailadresse
Avatar billede heidibp Nybegynder
03. februar 2003 - 08:04 #17
brinchs@sol.dk