Avatar billede maxster Nybegynder
28. januar 2003 - 18:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

load txt fil til ekstern swf

Jeg har min hovedmovie, hvor en menu bliver loadet til level3. På denne menu har jeg en knap med loadMovieNum("news.swf", 1).
News.swf indeholder et dynamisk tekstfelt hvori jeg gerne vil loade news.txt.

Det virker når jeg blot kører news.swf, men ikke når jeg kører den via menuen. Help please
Avatar billede mat Nybegynder
28. januar 2003 - 18:40 #1
Hvordan assigner du din variabel til tekstfeltet?

minTekst = _level1.tekst;

..noget i den stil burde da vist kunne gøre det.
Avatar billede maxster Nybegynder
28. januar 2003 - 18:51 #2
loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("news.txt");
loadVarsText.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace("done loading");
                scroller.html = true;
        scroller.htmlText = this.var1;
    } else {
        trace("not loaded");
    }
};
Avatar billede maxster Nybegynder
28. januar 2003 - 18:52 #3
action der ligger i frame 1 i news.swf
Avatar billede mat Nybegynder
28. januar 2003 - 18:55 #4
Hvad med:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("news.txt");
loadVarsText.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace("done loading");
                _level3.scroller.html = true;
        _level3.scroller.htmlText = this.var1;
    } else {
        trace("not loaded");
    }
};

(..jeg sidder bare og gætter lidt her :)
Avatar billede maxster Nybegynder
28. januar 2003 - 19:32 #5
hmm... kan ikke lige få det til at dutte
Avatar billede mat Nybegynder
28. januar 2003 - 19:43 #6
Ok nu har jeg testet. og hvis jeg bruger din action i den fil der loades ind i level 3, altså:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("news.txt");
loadVarsText.onLoad = function(success) {
    if (success) {
        trace("done loading");
        scroller.html = true;
        scroller.htmlText = this.var1;
    } else {
        trace("not loaded");
    }
};

..virker det fint.

Jeg loader med:

loadMovie("testDelete.swf", 3);

og tekstfilen ser således ud:

var1=nyheder for fanden

..og det vises fint.
Avatar billede maxster Nybegynder
28. januar 2003 - 19:54 #7
virker ikke! jeg tror problemet ligger i de levels:

main movie = level0
menu = level3
news = level1

hvis jeg ligger news.swf i level3 erstatter den jo menuen.
Avatar billede mat Nybegynder
28. januar 2003 - 19:59 #8
ok det var ikke sådan jeg læste spørgsmålet, men det burde stadig være ligemeget.

Du har altså en hovedfilm hvor der loades en menu ind i level 1 og når man trykker på news i den loades der en fil ind i level3 af den (eller bliver det så af hovedfilmen) ..Anyhow, det var da en frygtelig irriterende struktur, hvorfor dælen bruger du ike movieclips mand?  :)

..men er det forstået korrekt?
Avatar billede enuren Nybegynder
29. januar 2003 - 10:08 #9
Du kunne også give de movieclip du loader din menu i, et navn, som f.eks menu, så vil du kunne referere til den med _root.menu.scroller.html = true;
Så slipper du for at holde styr på dine levels, for det lyder som om det er der det er galt.
Avatar billede maxster Nybegynder
29. januar 2003 - 12:48 #10
mat: menuen ligger i level3 og news loades ind i level1 (for at menuen kan droppe ned over news). Ved det er rodet men det er et stort site, der ville være meget gaaaaab at rette nu. Så jeg håber det kan lykkes med levels.
Avatar billede maxster Nybegynder
29. januar 2003 - 12:53 #11
enuren: det virker ikke umiddelbart eller også fatter jeg det bare ikke ;)
Avatar billede mat Nybegynder
29. januar 2003 - 13:02 #12
Nu har jeg lavet en fil hvor jeg loader en .swf med en menu ind i level 3, fra denne har jeg en knap der loader en .swf ind i level 3 med "news", som henter teksten fra en alm. tekstfil.

Det virker fint og jeg har kun skrevet mine loadMovies selv, selve loadscriptet er cuttet fra dig selv.

Du kan få en zip med filerne hvis du vil?
Avatar billede mat Nybegynder
29. januar 2003 - 13:03 #13
anden gang der står level 3 skulle der naturligvis stå level 1 :)
Avatar billede maxster Nybegynder
29. januar 2003 - 13:05 #14
news loades ind i level1 for at menuen kan gå ned over news
Avatar billede maxster Nybegynder
29. januar 2003 - 13:06 #15
ja okay så vil jeg da meget gerne se den maxmaxster@hotmail.com
Avatar billede mat Nybegynder
29. januar 2003 - 13:21 #16
mail sendt :)
Avatar billede maxster Nybegynder
29. januar 2003 - 14:03 #17
Tak for hjælpen, jeg fik det endeligt til at fungere. Problemet lå i at moviestageproperties skulle sættes til flash 6 under publish - det var ikke nok bare at eksportere som flash 6....hmmm sådan går det jo når man arbejder videre på et gammelt projekt damn! Smid et svar og du får points
Avatar billede mat Nybegynder
29. januar 2003 - 14:03 #18
okidoki :)