Avatar billede enuren Nybegynder
28. januar 2003 - 13:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Zoomfunktion - problemer med localtoglobal()

Jeg er i gang med et projekt, og jeg skal have et movieclip til at zoome ind på et punkt (pt).
Følgende kode virker, men jeg ønsker at nøjes med at ændre på movieklippet ved navn resizer.
onClipEvent (enterFrame) {
    if (!zoom) {
        return;
    }
    _root._xscale += dir*k*700/22;
    _root._yscale += dir*k*700/22;
    var pt2 = {x:pt.x, y:pt.y};
    _root.localToGlobal(pt2);
    _root._x -= (pt2.x-pt.x);
    _root._y -= (pt2.y-pt.y);
    k++;
    if (k == 22) {
        zoom = false;
        k = 0;
    }
Følgende kode er mit bedste forsøg so far, det eneste problem er at resizer ikke bliver flyttet, så det man vil zoome ind på holdes i fokus. Jeg har sporet problemet så langt, som til at pt = pt2 hele tiden, dette må betyde at localtoglobal ikke virker efter hensigten mere... Spørgsmålet er hvorfor? og hvordan ordner jeg det?

onClipEvent (enterFrame) {
    if (!zoom) {
        return;
    }
    _root.resizer._xscale += dir*k*700/22;
    _root.resizer._yscale += dir*k*700/22;
    var pt2 = {x:pt.x, y:pt.y};
    _root.localToGlobal(pt2);
    _root.resizer._x -= (pt2.x-pt.x);
    _root.resizer._y -= (pt2.y-pt.y);
    k++;
    if (k == 22) {
        zoom = false;
        k = 0;
    }
Avatar billede barklund Nybegynder
28. januar 2003 - 14:27 #1
_root.localToGlobal giver ingen mening! Så konverterer du _root-koordinat til globale-koordinater (som jo er _root) - ergo sker der ikke en sk*d... :o)

det er this.localToGlobal() som du skal bruge... Så konverterer du koordinater inden i dette movieclip til de globale... Hvis det er dette movieclips placering der skal ændres, så er det altså _parent.localToGlobal, da _parent indeholder dette movieclips placering...
Avatar billede enuren Nybegynder
28. januar 2003 - 14:34 #2
Jeg har selv tænkt de tanker omkrig _root.localtoglobal, men som sagt virker det i første tilfælde... DET undrer mig:) Jeg havde også prøvet med this.... og parent... men jeg havde opdaget og rettet en anden fejl, siden jeg prøvede parent sidst, så nu virker det:)
Hvis du vil have point, så lav et svar...
Avatar billede barklund Nybegynder
28. januar 2003 - 14:39 #3
Jotak... :o)