Avatar billede 1104 Nybegynder
28. januar 2003 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åben fil med....

Var i tvivl om hvilken kategori dette spørgsmål tilhørte.

Når man vil åbne en fil man har taget ned fra nettet, i dette tilfælde en .zip fil. Spørger computeren (Windows 98) hvilket program man ønsker at bruge til at åbne fil med. Jeg fik ved en fejltagelse mærkeret Word som program´til dette. Samtidig var der sat hak i feltet "altid bruge dette program til at åbne .zip filer med i fremtiden". Her er mit problem, nu vil den kun åbne .zip filer med Word, det skal jeg have fra valgt hvordan?

Håber I forstår, kunne ikke finde besvarelse herpå andet sted?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 10:48 #1
Hold SHIFT tasten nede (den du benytter når du laver STORE bogstaver) højreklik på en zipfil og vælg "Åbn med". Vælg Winzip fra listen.
Hvis du ikke har winzip installeret kan du hente winzip her:
http://www.winzip.com
Avatar billede arnvig Nybegynder
28. januar 2003 - 10:49 #2
Du skal have fjernet associationen  mellem filtypen og programmet
Avatar billede arnvig Nybegynder
28. januar 2003 - 10:57 #3
Nåå, Schulze var hurtigere
Avatar billede 1104 Nybegynder
28. januar 2003 - 11:16 #4
Nu kan jeg åbne ved hjælp af at holde shift nede, men kan jeg ikke komme helt tilbage hvor jeg skal jeg vælge på ny, så den ikke per automatik bliver lagt ned som var det en fil der skal åbnes med Word???
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2003 - 11:18 #5
Har du på den liste der kommer frem under åbn med "Vælg program"?
Avatar billede 1104 Nybegynder
28. januar 2003 - 12:08 #6
Jeg tror jeg har styr på det nu, tak for hjælpen!