Avatar billede jepouls Nybegynder
27. januar 2003 - 18:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord

Jeg har prøvet at få fjernskrivebord til at virke, uden held. På XP maskinen, der ADSL opkoblet til nettet er tingene lavet slavisk efter hjælpejournalen, og klienten er installeret på en WIN98SE maskine i et blandet novell og tcp/ip net med ADSL internet adgang. Er det nødvendigt at have en fast IP på den maskine man vil fjernbetjene.Det er der nemlig ikke.
Avatar billede ebe Praktikant
27. januar 2003 - 18:57 #1
ellers skal du i hvertfald undersøge og indtaste adressen lige inden du vil ind i den, hvis ikke der er en domæne/computernavn som kan fortolkes i nettet. du skal også sørge for, at klientens firewall tillader traffiken, det er skam ikke noget en firewall kan li´!  :)
Avatar billede ebe Praktikant
28. januar 2003 - 13:54 #2
tak :)
Avatar billede jepouls Nybegynder
28. januar 2003 - 13:54 #3
det var lige det der skulle til, altså sikkerhedsnivuet på firewallen blev sænket en smule. Så var der hul igennem
Avatar billede ebe Praktikant
28. januar 2003 - 14:04 #4
jeg har tit samme problem :) som regel kan du konfigurere klientens firewall sådan, at den kun tillader den slags traffik fra din ip-adresse (hvis din er fast, altså), så er den stadig beskyttet mod forsøg fra andre sider.