Avatar billede pagh80 Nybegynder
27. januar 2003 - 18:36 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvilke hovedtelefoner skal jeg købe??

Mine gamle sony hovedtelefoner er lige gået i stykker ved ledningen(for 6 gang), og nu var jeg ikke istandt til at reparere mere på dem, så nu skal jeg altså ud og investere i nogle nye.
Jeg har aldrig haft nogle dyre hovedtelefoner, dvs. hovedtelefoner der koster over 400 kr, men jeg har hørt at det godt kan betale sig at købe nogle af god kvalitet. De skal koste ml. 500 - 1000 kr. måske 1100 kr IKKE over, for det rækker mit budget ikke til ;)
Et par som jeg har kigget på er disse: Sennheiser HD-570
De har fået gode anmeldelser mange steder, men jeg vil gerne høre hvad andre her på eksperten mener jeg skal købe.
Et krav er at de skal være holdbare!! Specielt ved ledningen. (I Sennheiser HD-570´s ledning bruges der kevlar.. lyder jo meget godt :p )
En anden vigtig ting er at de skal have en god bass, og hvad jeg har læst, skulle dette være svagheden ved Sennheiser HD-570, da den vist nok er lavet til symfonier. De skulle dog stadig være supergode til alt slags musik.
Avatar billede tjansson Nybegynder
27. januar 2003 - 18:40 #1
Jeg har et par Denon AH-D650, som jeg bruger til at cykle med. Lyden er meget ren og god. Man kan købe dem i Hifi-klubben, men kan ikke huske hvad de koster, men det er <1000.
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. januar 2003 - 18:51 #2
Mit forslag er godt nok lidt dyre - men hvad med et sæt splinter nye RS85 trådløs til kr. 1650?
Avatar billede crossport Nybegynder
27. januar 2003 - 20:43 #3
Sennheizer er nok det bedste valg i længden - hvorfor...

1) De bliver brugt professionelt af både DJ's musikere og i lydstudier.

2) De har en ret neutral klang - dvs ingen farvning af lyden.

3) ALLE dele kan udskiftes, hvilket reelt betyder, at du får et par "lyttebøffer" for livstid - Ryger kablet køber du bare et nyt - ligeså med alle andre dele incl. enheder, bøjle mm.

Punkt 2 kommer dog an på hvilken model man køber, da Senheizer jo også er gået ind på "discount-markedet", men HD-570 er et OK valg ;o)

Kig evt. på http://www.kinovox.dk

Det er importøren, og der kan du læse meget mere om Sennheizer - Du kan dog ikke købe direkte fra dem, da de IKKE sælger til private, men du kan få en mase gode råd, da de ved hvad de snakker om.