Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
27. januar 2003 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg låse en tabel i asp

Hej

Jeg skal have låst en tabel så kun en bruger af gangen kan opdatere i den. Her er den koden:

                rsNummerserie.Open "SELECT act_number FROM cb_nummerserie WHERE nummerserietype=3", objConn, 1, 3
                intApplicationid = rsNummerserie("act_number") + 1
                mod_id = intApplicationid MOD 9
                rsNummerserie("act_number") = intApplicationid
                rsNummerserie.update

/Mathias
Avatar billede kirkholt Nybegynder
27. januar 2003 - 15:06 #1
Hvad bruger du af database ?
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
27. januar 2003 - 15:08 #2
ms sql

jeg har lige eksperimenteret lidt og har nu prøvet at skrive følgende:

rsNummerserie.Open "SELECT act_number FROM cb_nummerserie WHERE nummerserietype=3", objConn, 1, 3, adLockPessimistic

Og det giver ingen fejl, men hvordan kan jeg nu finde ud af om det virker???

/Mathias
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
27. januar 2003 - 16:11 #3
jeg sidder og tester lige nu og får en fornemmelse af at den måde jeg bruger recordsetene på automatisk holder styr på transactionerne. Er der nogle der kan bekræfte eller afkræfte dette????

jeg tester ved at implementere en forsinkelse:

rsNummerserie.Open "SELECT act_number FROM cb_nummerserie WHERE nummerserietype=3", objConn, 1, 3

'forsinkelse - løkke der kører 10.000.000 gange
'så kan jeg nå at sætte to brugere igang med at gøre det samme
'men det ser ud som om at de to brugere ikke konflikter med hinanden

intApplicationid = rsNummerserie("act_number") + 1
mod_id = intApplicationid MOD 9
rsNummerserie("act_number") = intApplicationid
rsNummerserie.update

Er der nogen der har erfaring???