Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
27. januar 2003 - 10:10 Der er 6 kommentarer

Krydstabuleringsforespørgsel og parameterværdier

Hej

Jeg har en krydstabuleringsforespørgsel. Til denne vil jeg gerne have at der kommer to parameterbokse til f.eks. en start og slutdato (eller f.eks. reference til 2 formularfelter). Hvordan kan jeg få Access til at acceptere dette i en krydstabuleringsforespørgsel?

Torben
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. januar 2003 - 10:54 #1
Sådan bare lige frit fra skuffen vil jeg tro at hvis du i stedet for at bygge din crosstab på tabellen så lav den på en forespørgsel hvor du har parametre på.

Om det virker er jeg ikke sikker på, men jeg ville da prøve.
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
27. januar 2003 - 10:56 #2
Jeg har prøvet at lave en forespørgsel på tabellen, og lade parametrene virke på denne. Denne forespørgsel har jeg så brugt som udgangspunkt for krydstab. Det giver samme problem.

Torben
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. januar 2003 - 11:06 #3
Det var også bare min umiddelbare tanke :-)
Avatar billede mhq Nybegynder
27. januar 2003 - 14:51 #4
En holdbar, men ikke køn mulighed er at lave en Make-Table forespørgsel (kalder den eks Q_MT). Q_MT bygger du på dine parameter bokse. Den tabel der kommer ud af det kan du jo kalde T_Q_MT). Sidenhen bygger du din krydstabulering på T_Q_MT.

Du har ikke behov for at slette indholdet af T_Q_MT,- da den blot overskrives ved den næste kørsel.

HUSK dog at køre Q_MT hvergang INDEN du kører krydstab forspørgelsen. Den gør det nemlig ikke automatisk, som når en query kalder en anden query!
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
27. januar 2003 - 17:03 #5
Hej mhq
Jeg har også tidligere anvendt den metode som du nævner (med de fordele og ulemper du nævner). Det er lidt et problem at Access ikke automatisk trimmer sig selv (komprimeringen). Hvis der derfor er een der har en bedre løsning, vil jeg blive glad (selvom jeg ikke er så trist endda)

Torben
Avatar billede unicron Nybegynder
28. januar 2003 - 13:14 #6
Du kan gøre følgende:
lav krydstab. (k1) lav en ny foresp. med:
Din tbl. og (k1), find et fælles link og sæt parameter på din tbl.