Avatar billede marx Nybegynder
27. januar 2003 - 01:55 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

vurdering af side...

Hej!

Har lavet denne forside til et firma:
http://217.157.207.151/MarxWorld/design5/index_uk.htm

Ville lige høre jeres mening om designet?
Avatar billede marx Nybegynder
27. januar 2003 - 02:06 #1
har lagt mærke til, at i netscape 7 (bruger IE6), viser den farve på tabellen inde i den miderste tabel. det er ikke meningen(tjek i IE), nogen bud på hvordan det rettes?
Avatar billede corneliues Nybegynder
27. januar 2003 - 02:18 #2
Hej marx - jeg synes den er flot og stilren - dine menuer ude i siden får mig dog umiddelbart til at tænke på klippekort - lav måske hjørnet buet istedet for ?
Avatar billede marx Nybegynder
27. januar 2003 - 02:20 #3
ok, synes nu det ser meget godt ud. Men buet er da en mulighed man burde kigge på.

Har du et bud på netscape problemet? (hvis du overhovedet har netscape)
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 08:43 #4
Hej marx...

1. når jeg ser på siden som en helhed, ser det rigtigt lækkert ud, jeg har dog som corneliues et eller andet med de menuer, de efterlever ikke helt designet... kunne godt tænke mig at du måske lavede den grafisk, for at matche resterende af siden.

2. hvis du skal have dit navn på siden, vile jeg nok vælge noget mere diskret end rød. den dominerer for meget. det samme med copyright. sæt dem i en grålig farve.... så de ikke tager for meget opmærksomhed.

3. ellers et rigtig flot resultat. som jeg synnes er firmaet bekendt.

mvh.
Questis
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. januar 2003 - 10:54 #5
(1) Synes at siden er flot og har nogle gode grafiske elementer

(2) Er fuldstændig enig med hensyn til menuerne, de passer ikke ind til resten af designet

(3) Det er nogle gode og venlige farver du har brugt

(4) Selvom der står en del tekst på siderne, formår du alligevel at lave den overskuelig og nemmere at læse

(5) Sker der overhovedet noget når man klikker på menuerne?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 10:59 #6
jakobclausen>> han skriver han har lavet forsiden
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. januar 2003 - 11:03 #7
Ok, det havde jeg lige overset

Er det ikke rigtig at der er lagt en lille effekt på knapperne, så de bliver "dybe" når man klikker på dem?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 11:05 #8
der ligger en simpel bgcolor effekt ved mouseover
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. januar 2003 - 11:59 #9
Er enig med de andre at det er et flot design. Dog ville jeg nok lave nogle ændringer.
For det første syntes jeg der er for meget tern i designet. Jeg ville nok sæt opacityen ned på ternene i logoet. De hvide tern ville jeg også sætte ned, eller måske endnu bedre fjerne dem.
Menu er enlig meget lækker dog ville jeg nok tage de der snefnug væk, og erstatte det med noget andet.
Farvevalget er rimeligt, dog kunne man måske savne en kontrast farve til den blå. Det kunne evt. være en varm farve. Så det ikke virker så kold det hele.

Der var lidt ændringer, men alt i alt, et godt og stilfuldt design.
Avatar billede marx Nybegynder
27. januar 2003 - 15:03 #10
Hej... alle!

Tak for ros!

---
Quetis:
Knapperne til menuen mener jeg dog holder okey, det er dem selv der har lave dem(!). Noget mere grafisk præget design på knapperne.... nogen forslag?

Har ikke brugt bgcolor effekt ved mouseover, men derimod rollover-effekt med to knapper i dreamweaver.

Tror du har ret med mit navn, at det skal laves i gråt. Men det er i sidste ende op til dem. Det er jo også fedt for mig, at mit navn står tydligere.
---
michael-k:
De er glade for ternene, så det er jo fint :-)
---
jacobdausen:
Jeg har ikke skrevet teksten selv, men bare fordelt den på forsiden.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2003 - 15:12 #11
ved en grafisk menu forståes at det er billeder der danner menuen istedet for nu ren html kode.... angående din rettelse af mig, kan det vel gå ud på det samme om det er mouseover elle rollover, da de giver det samme i sidste ende...

angående forslag til menue, ville jeg forslå noget lidt mere diskret og knap så knoklet, da den fanger alt for meget pt.
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. januar 2003 - 16:12 #12
marx okay men det kan jo enlig være lige godt hvad du kan lide, da din kunde nok er mere intresseret i hvad de kan og hvad deres kunder kan lide ;)  Men igen det har du sikkert tjeck på.
Avatar billede marx Nybegynder
27. januar 2003 - 16:49 #13
quetis:
Menuen består af knapper lavet i GIF format. Det er vel i princippet grafisk, selvom det udmiddelbart ikke ser ud af meget... Det er vel også deres funktion der er vigtigst. Tak for feedback ellers!
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. januar 2003 - 01:37 #14
"har lagt mærke til, at i netscape 7 (bruger IE6), viser den farve på tabellen inde i den miderste tabel. det er ikke meningen(tjek i IE), nogen bud på hvordan det rettes?" RE: Folk ska' bare ladevær' med at brug No-escape !
Avatar billede marx Nybegynder
30. januar 2003 - 01:40 #15
enig... Men ville gerne have det rettet anyways :-/
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 16:20 #16
lukket