Avatar billede frille Nybegynder
27. januar 2003 - 00:02 Der er 11 kommentarer og
6 løsninger

win 95 ???

Hvordan løser jeg følgende problem ?

Jeg har lige fået skaffet en thinkpad 340 50 mhz  8mb ram

125mb hardisk

den vil jeg gerne have windows 95 på. er det mulig pladsmæssig såvel som instalationsmæssig, da der ikke er noget cdrom drev, kan jeg på nogen måde åbne den og indvendig koble et normal cdrom drev til eller hvad.
Avatar billede realize Nybegynder
27. januar 2003 - 00:04 #1
nej, det kan du højst sandsynligt ikke
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2003 - 00:04 #2
Det er, for meget længe siden lykkedes mig at installere win95 på den 75 MB olivetti maskine så pladsmæssigt kan det sagtens lykkedes.
Det var så fra disketter dog
Avatar billede realize Nybegynder
27. januar 2003 - 00:06 #3
jeg mener at windows 95 fylder ca. 50 mb så der burde lige akkurat være plads nok, men da resten af pladsen vil blive udfyldet af den virtuelle hukommelse er der ikke plads til meget andet.
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2003 - 00:08 #4
OG det bliver dræbende langsomt :)
Avatar billede frille Nybegynder
27. januar 2003 - 00:08 #5
jeg har den på cd win 95, kan jeg lægge den over på nogen måde
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2003 - 00:11 #6
Hvis du ikke kan sætte en cd drev er du nok nød til at finde et sæt disketter!
Avatar billede frille Nybegynder
27. januar 2003 - 00:12 #7
hvordan gør jeg helt præcis
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. januar 2003 - 00:16 #8
Når bootie siger at du må finde et sæt disketter er det IKKE fordi du så kan overføre fra en cd til disketter. Det kan ikke lade sig gøre. Du må ud og se om du kan købe Win95 på disketter for at det kan lade sig gøre.
Avatar billede bootie Nybegynder
27. januar 2003 - 00:17 #9
Altså et set disketter der allerede ER win95 på.

Men jeg ved ikke om det er muligt at skille en thinkpad ad og sætte en anden IDE enhed på!
Avatar billede realize Nybegynder
27. januar 2003 - 00:18 #10
du kunne måske skille den ad og sætte harddisken i en anden computer med cd-rom-drev.
Avatar billede temacs Nybegynder
27. januar 2003 - 00:34 #11
Hvad med en lille linux istedet?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. januar 2003 - 00:34 #12
Hvis den bærbare har PCMCIA port indbygget, så kunne en løsning være at købe et 16bit PCMCIA netkort.

-installer netkortdriverne på en DOS bootdisk
-boot fra bootdisketten
-formatter harddisken
-opret et win95 bibliotek på harddisken
-hent via netværket alle Windowns filerne fra biblioteket Win95 på cdromen
-kør filen install.exe fra win95 biblioteket
-slet win95 biblioteket når Windows er installeret
Avatar billede stone Forsker
27. januar 2003 - 01:52 #13
du kan bruge Winrar til at splitte filerne så de kan være på disketter, det tager lidt tid, men at finde win95 på disketter tror jeg vil være svært.
hvis du har win 3.11 på disketter kan du bruge win95 upgrade som vil fylde omkring 30 disketter - hvis du bruger Winrar. Her kan du splitte filerne i 1.2mb.
Har selv lige lavet tricket på en toshiba bærbar også uden cd.
Avatar billede greybear Nybegynder
27. januar 2003 - 09:24 #14
Skaf/lav et RS232 linkkabel og overfør installationen fra en anden maskine.
Kablet er beskrevet på www.hardwarebook.net og programmet der kan bruges hedder FX-etellerandet :-)) Hvis det har interesse kan jeg støve det op for dig.
Avatar billede frille Nybegynder
28. januar 2003 - 07:37 #15
hvordan får jeg winrar til at splitte filernene op til mindre cab files har prøvet at extracte alle samme, hvorefter pakke allesammen i 1,38mb pakker, men det blev kun til pakket rar files. disse duede ikke under installationen. hvordan laver jeg cab files i winrar
Avatar billede jtt Nybegynder
17. februar 2003 - 01:11 #16
Maskinen har formodentlig en parallel port. Et eksternt CD romdrev var også en løsning.

Jeg kan støve et sådant op til dig. Prisen kender jeg ikke lige p.t. men gi' lyd fra dig, hvis du er interesseret.

mvh

JTT

Det er jo ikke sikkert det er sidste gang du skal bruge nogle filer fra en CD.
Avatar billede frille Nybegynder
23. juli 2003 - 16:09 #17
lukker spørgsmålet