Avatar billede henrywood Nybegynder
26. januar 2003 - 21:22 Der er 1 kommentar

preg replace

Hej !

Jeg vil gerne have hjælp til et reg. expression der ud af en streng som denne:
<///element1:id:3///><//element1//>

laver dette php kode der så kan evales efterfølgende:

<?php $element1_id = '3'; ?><//element1//>

Jeg har forsøgt med dette

while (strpos($template,"<//") > 0) { // As long as the parsed data contains references to elements
$template = preg_replace("/<\/\/\/(\w+):(\w+):(\w+)\/\/\/>/e",
            "<?php \${".strtolower($1)."}_{."strtolower($2)."} = '."strtolower($3):"'; ?>",
            $template);

men det virker ikke....

Alle matches skal tvinges til lowercase

100 points til den hurtigste, da jeg har deadline om få timer.
Avatar billede rednex Nybegynder
30. januar 2003 - 23:21 #1
Det er desværre ikke i tid til at nå din deadline, men jeg håber du kan bruge svaret alligevel:

$template = strtolower(preg_replace('/<\/\/\/([[:alpha:]][^:]*):([[:alnum:]]+):([[:alnum:]]+)\/\/\/>(<\/\/[[:alnum:]]+\/\/>)/is', "<?php \$\\1_\\2 = '\\3';?>\\4", $template));